שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נפגש ערב החג עם נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין לדיון בסוגיית יוקר המחיה והפגיעה האפשרית בבעלי העסקים הקטנים. לין התריע במהלך הפגישה מפגיעה אפשרית בעשרות אלפי קמעונאים ומאפלייתם לרעה בתחום המסים. הוא הבהיר גם כי הגדלת אפשרויות היבוא האישי עלולה לפגוע ביצרנים מקומיים, המוכרים את תוצרתם לקמעונאים.



כהן הבהיר במהלך הפגישה שהוא מודע לחשיבות פעילות הקמעונאים והעסקים הקטנים. עם זאת, לדבריו אין בכוונתו לפעול על חשבון טובת הצרכנים למען הרשתות הגדולות, הגובות מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למקובל בחו”ל. בסיום הפגישה הוחלט, לבקשת לין, לתאם את המהלכים העתידיים ולפעול לכך שההחלטות לא יתקבלו באופן חד־צדדי, שייעשו בתיאום איגוד לשכות המסחר ושלא יקפחו את הקמעונאים.



משרד הכלכלה והתעשייה מתכוון לגבש בחודש הקרוב את המלצותיו לגובה תקרת הפטור ממס ביבוא אישי. לצורך כך שכר המשרד את שירותי אחת מחברות המחקר הישראליות, כדי לבחון את ההשפעות של העלאת תקרת הפטור ממכס על יבוא אישי של מוצרים. הבדיקה תכלול, בין השאר, את העלאת תקרת הפטור על הירידה בהכנסות ממסים, את הגידול האפשרי בצריכה ואת ההשפעה על היצרנים המקומיים.



החברה גם תתבקש להמליץ על חלופות אפשריות בנוגע לגובה תקרת הפטור, כולל הגדרה מדויקת יותר של המוצרים והיקף הקניות שייהנו מקבלת הפטור. עם סיום הבדיקה תושלם הרפורמה בתחום היבוא האישי, שמובילים משרד הכלכלה ומשרד האוצר. השר כהן אמר: “היבוא האישי הוא שחקן חשוב בכל העולם בתחום הצריכה. אנחנו חייבים לאפשר לישראלים לרכוש מוצרים שמחירם נמוך יותר בחו”ל או שהגישה אליהם נוחה יותר. נשתמש בכלי זה באחריות כלפי העסקים הקטנים כדי שיסייע בהקטנת הריכוזיות המצויה בידי היבואנים הבלעדיים”.