בעוד שבועיים תיפתח שנת הלימודים האקדמית. מסקר חדש של אתר GOOL עולה כי 43% מהסטודנטים לא עובדים כלל או עובדים מעט וחיים על חשבון הוריהם. לפי הסקר, 32% מהסטודנטים עובדים מעט, כשליש עובדים במשרה מלאה, 27% במשרה חלקית ו־11% לא עובדים כלל. בחלוקה לפי מגדר ניתן לראות כי סטודנטיות נעזרות יותר בהורים - 41% לעומת 25% מהסטודנטים וכי 38% מהסטודנטים עובדים במשרה מלאה ולא נעזרים בהורים, בעוד שרק 22% מהסטודנטיות נוהגות כך.



עוד עולה מתוצאות הסקר של האתר GOOL, המציע שיעורי וידיאו מוקלטים עבור סטודנטים, שנערך בקרב מדגם מייצג של סטודנטים באמצעות מכון המחקר "רפי סמית", כי בקרב הסטודנטים עד גיל 24 - 68% לא עובדים או עובדים מעט וההורים הם גורם הפרנסה העיקרי, מתוכם 13% לא עובדים כלל.
סטודנט שעובד במשרה מלאה ולא נעזר בהוריו מוציא 5,654 שקל בחודש בממוצע, סטודנט שעובד במשרה חלקית – 3,880 שקל בממוצע ומנגד, הורים לסטודנט שלא עובד כלל מוציאים עליו 2,740 שקל בממוצע בחודש.

יוחאי טוויג. צילום: באדיבות האתר גול
יוחאי טוויג. צילום: באדיבות האתר גול
 
 

מפילוח לפי מגדר ניתן לראות שהוצאות הסטודנטים גבוהות יותר מהוצאות הסטודנטיות - הורים מוציאים על בניהם הסטודנטים כ־3,000 שקל בחודש לעומת כ־2,400 שקל על בנותיהם, וסטודנט מוציא 4,126 שקלים בחודש בממוצע, לעומת 3,800 שקל בממוצע שאותם מוציאה סטודנטית.
לדברי יוחאי טוויג, המנהל הפדגוגי של האתר GOOL, לא בכדי הוקמה הפלטפורמה לשיעורי הווידאו המוקלטים, שכן יעדי המיזם הם להקל על ההוצאות השוטפות של הסטודנטים, במטרה חברתית שבמסגרתה מאמינים מייסדי האתר שההוצאה הכבדה על שיעורים פרטיים מיותרת, בזמן שניתן ליהנות משיעורי הווידיאו המוקלטים.