שתי חברות כרטיסי האשראי הגדולות במשק, ישראכרט וחברת כאל, הודיעו בתזמון תמוה – בהפרש של שעות ספורות בלבד בין הודעה אחת לשנייה - על התחלת שיתוף פעולה עם אתר הקניות הסיני הענק "עליבאבא". בתחילה הודיעה ישראכרט על השקת כרטיס עלי אקספרס, שיעניק הנחות קבועות והטבות בלעדיות, "שילכו ויגדלו בהתאם להיקף השימוש בכרטיס (עד למקסימום של 150 דולר בחודש)".



ההסכם הבלעדי עם "עליבאבא" יהפוך את ישראל לאחת המדינות הראשונות שתשיק כרטיס נאמנות של האתר. מיזם זה יוצא לדרך בשל העובדה כי ישראל מדורגת בין עשר המדינות הפעילות ביותר באתר. יותר מחצי מיליון ישראלים קונים באתר מדי שנה, והקצב גדל כל הזמן. כרבע מהם קונים בממוצע כארבע פעמים בחודש.



על פי הנתונים, עד סוף השנה הנוכחית צפוי שווי הקניות של הישראלים באתר לחצות לראשונה את רף החצי מיליארד שקל - זינוק של 450% בשלוש שנים. כך, למשל, ב־11.11.2016 ("יום הרווקים" האחרון), לקוחות ישראכרט קנו באתר מדי שבע שניות. החיבור הראשוני בין ישראכרט, בהנהלתו של רון וקסלר, לענקית הסינית בוצע בסיוע הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בשנחאי. ההסכם נחתם מול בריאן וונג, המכהן כסגן נשיא ליוזמות גלובליות ב"עליבאבא".



בתוך כך, "עליבאבא" חתמה כאמור על הסכם סליקה גם עם חברת כאל. במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות יתאפשר למשתמשים זרים, והכוונה היא בעיקר ל־80 אלף התיירים הסינים שביקרו בישראל ב־2017, לבצע קניות גם בישראל. השירות מכוון לתיירים ולאנשי עסקים סינים המבצעים את רכישותיהם בישראל. יצוין כי זהו שירות התשלומים הגדול בסין, עם יותר מ־520 מיליון משתמשים.



אתמול הוסיף מנכ"ל כאל דורון ספיר בתגובה לדברים כי ההתקשרות עם המותג הגלובלי המוביל היא צעד חשוב בעולם התשלומים, שירחיב לבתי העסק הישראליים את קהל הלקוחות ויחשוף אותם בפני שוק חדש.