בלעדי: מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו זימן בימים האחרונים מאות מעובדי הבנק לכנס כדי לדווח על תוכניותיו הקרובות של הבנק. כך נודע ל"מעריב־השבוע". המטרה הייתה לספר על תוכניות העבודה ל־2018, שבמרכזן פעולות התייעלות נוספות וסגירת מוקדי פעילות לא הכרחיים.



בין השאר מדובר בכוונה לצמצם את הפעילות במרכזי הלוגיסטיקה והתפעול ולצמצם את מטה הנהלת הבנק. בהופעה בפני העובדים הבהיר המנכ"ל שלא יהיה מנוס מלנקוט מהלכים אלה לנוכח התחרות הגוברת בבנקאות והמעבר לפעילות ישירה על חשבון הפעילות המסורתית.



במסגרת זאת בכוונת ההנהלה להעביר חלק מהפעילות למיקור חוץ וחלק מהפעילות תיסגר לחלוטין. התוכנית תהיה כרוכה גם בפרישתם של מאות עובדים. עם זאת, אין כוונה לפטר את העובדים או להרע את תנאיהם. במקרים מסוימים יוצע להם לעבור לפעילות חלופית.



במקרים אחרים תוצע להם תוכנית פרישה משופרת כמקובל עד לאחרונה (פיצויים של עד 250%). סגירת סניפים ושימת הדגש על בנקאות ישירה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת יצרה עודפים בכוח העבודה.



נזכיר כי עוד בשבוע שעבר הזהירו עובדי מערך המחשוב של הבנק כי ישנה כוונה לפטר 20 עובדים, זאת לנוכח המעבר לסליקה אלקטרונית של שיקים. האסיפה גרמה לחששות ולאי־שקט בקרב העובדים החרדים לעתידם בבנק.



הנהלת בנק הפועלים תתכנס השבוע למה שמכונה "דיוני מוריה" בבית מלון בנצרת. אחד ממוקדי הדיונים ייגע במבנה הפעילות של הבנק וכן בצעדי ההתייעלות שיש להנהיג בו. על הפרק תעמוד גם אסטרטגיית הפעילות של הבנק בחו"ל וכן האפשרות להרחבת הפעילות בארה"ב.



טרם התקבלה תגובת בנק הפועלים.