נראה שבהנהלת בזק החליטו להפסיק להמתין לאפשרות להפרדה מבנית בטווח הנראה לעין, וזאת לנוכח חקירות רשות ניירות ערך נגד בכירי החברה וההמלצה להעמיד לדין את ראשיה. בעקבות כך, מתגבשת כעת כוונה, במסגרת דיוני תוכנית העבודה לשנת 2018, לייעל את החברה, כולל את חברות הבת. מדובר בשיתופי פעולה ברמה התפעולית ולא ברמה של חבילות תוכן או מיזוג חשבונאי, שעשויות לחסוך הוצאות.

התוכנית תכלול בין השאר את חברות הבת יס, פלאפון ובזק בינלאומי, שמצויות בבעלותה המלאה של בזק. יצוין כי עיקר התוכנית הוא לאחד מטות וליצור שיתופי פעולה רוחביים בתחומי השיווק והפרסום, צמצום עלויות קבועות ועוד. התוכנית עשויה לגרום בין היתר לקיצוץ ניכר בכוח האדם. אם התוכנית אכן תיושם בצורה אפקטיבית, היקף החיסכון נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה.

דוד גרנות. צילום: ראובן קסטרו
דוד גרנות. צילום: ראובן קסטרו

 
את המהלך יוביל יו”ר בזק, דוד גרנות, בשיתוף המנכ”לית סטלה הנדלר. גרנות, שחזר בשבוע שעבר מחו”ל, צפוי לכנס בקרוב את הדירקטוריון לדיון בהתפתחויות האחרונות. עוד יצוין כי מנכ”לי חברות הבת של בזק ערים לתוכניות העבודה בנושא, וכי המועמדת העיקרית להתייעלות, בעיקר בתחום כוח האדם, היא חברת הטלוויזיה בלוויין יס, בניהולו של רון אילון.

הסיבה לכך היא התחרות בתחום הטלוויזיה, שפגעה בנתח השוק של יס וגרמה לירידה בהכנסותיה. אחד הצעדים נקטה יס במטרה לבלום את המגמה הזו היה חשיפת חבילת התוכן סטינג TV. בזק צפויה להציג את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי בשבוע הבא. הדיון צפוי להתנהל בצל ההמלצות להעמיד לדין את ראשי החברה, הבדיקה שמנהלת רשות ההגבלים העסקיים ותוכנית ההתייעלות. מבזק לא נמסרה תגובה לדברים.