הרווחים הגבוהים ברשתות הפארמה בישראל מגדילים את התיאבון העסקי של יזמים חדשים. האחים איציק ושרון ניסנוב, בעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, השלימו אתמול (ראשון) רכישה של 11 סניפי רשת ניו־פארם תמורת 26 מיליון שקל.



האחים גברו על בנט קפלן, לשעבר הבעלים של גלובוס מקס, שעמד בראש קבוצת משקיעים שביקשה אף היא לרכוש את הסניפים. על פי ההסכם, 11 מיליון שקל ישולמו עבור הסניפים ו־15 מיליון שקל נוספים מיועדים עבור המלאי. טרם נקבע שמה החדש של הרשת או לוח הזמנים לתחילת פעילותה. מכירת 11 מסניפי הרשת מהווה חלק מהתנאים להשלמת עסקת הרכישה של רשת ניו־פארם על ידי שופרסל. הסניפים שנמכרו ממוקמים באזורים גיאוגרפיים, שבהם לשופרסל יש כבר פעילות עסקית.



הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, דרשה שיימכרו תשעה סניפים "בלבד", אבל ניו־פארם הציעה למכור שניים נוספים, אחד באריאל והשני באילת. ברשת החדשה יופעלו גם בתי מרקחת כאשר לאחר המכירה, תמשיך ניו־פארם להחזיק ב־67 סניפים, שמייצרים מחזור מכירות שנתי של 700 מיליון שקל.



יצוין כי העסקה החדשה עשויה להגביר את התחרות בין רשתות הפארמה, בראשן סופר פארם הוותיקה, שמפעילה 220 סניפים ונחשבת למונופול בתחום רשתות הפארם.



על רקע הרווחיות הגבוהה יחסית בענף זה, הוקמה לפני כשנה וחצי רשת פארם חדשה בשם גוד פארם, שמפעילה מספר בודד כרגע של סניפים. הרשת הוקמה על ידי היזם אדם פרידלר, שהתחייב לחתוך מחירים, כך שהמחיר המרבי של מרבית מוצרי הרשת לא יהיה יותר מ־10 שקל לפריט.