יום לאחר שיו"ר רשות ניירות ערך פרופ' שמואל האוזר מסר במפתיע על החלטתו להקדים את פרישתו, הודיעה אתמול בכיר נוסף, עו"ד מוטי ימין, מנהל מחלקת תאגידים, על פרישתו. עו"ד ימין משמש בתפקיד ארבע שנים וחצי. הוא עובד הרשות 18 שנים. קודם לכן שימש כיועץ הבכיר ליו"ר הרשות הפורש פרופ' האוזר. המחלקה בראשותו של ימין מונה 50 עורכי דין ורואי חשבון ואחראית על ההנפקות בבורסה, דוחות כספיים, הערכות השווי, הסדרי חוב, עסקאות בעלי עניין ופיקוח על חברות החיתום.



האוזר הודה לימין ואמר: "מוטי היה שותף בכיר ועמוד תווך של ממש בגיבוש מפת הדרכים האסטרטגית של הרשות, וליישומה הלכה למעשה". עו"ד ימין אינו היחיד שפורש. לפני שבועיים מסר על פרישתו עו"ד אלי לוי, המנהל המוערך של מחלקת החקירות ברשות. הוא יוחלף על ידי עו"ד ציפי גז גילוני.



על פי ההערכות, בתקופה הקרובה צפויה פרישה של בכירים נוספים. פרישות אלו מוסברות לנוכח עזיבתו המפתיע של האוזר. ראש הרשות, ששימש בתפקידו ממאי 2011, אמור היה לפרוש רק במאי 2019.



פרופ' האוזר היה דומיננטי, סחף אחריו את עובדי הרשות והביא לשינויים יוצאי דופן במפת שוק ההון הישראלי וכן בתחום החקירות.


העובדה שהוא יוחלף על ידי ענת גואטה, לשעבר מנכ"ל אנטרופי, שהגיעה מבחוץ, גורמת באופן טבעי לאכזבה בקרב בכירי הרשות, שחלקם אולי ראו את עצמם מועמדים לרשת את האוזר בתפקיד. אותם בכירים גם אינם רואים את עצמם ממשיכים לעבוד מול יושבת ראש חדשה, שאת סגנון עבודתה ואופייה הם אינם מכירים.



עדיין לא ברור, אבל על פי ההערכות גואטה לא הייתה המועמדת המועדפת על ידי האוזר. עם זאת, ההחלטה בנושא נתונה באופן בלעדי לשר האוצר משה כחלון, שראה בה מועמדת ראויה.