בעקבות חוקי תעבורה חדשים הקובעים כי אסור לנהג להסיט את המבט מהכביש במהלך נהיגה, סיפר היום (ראשון) ב-103FM עורך הדין לענייני תעבורה וקצין המשטרה לשעבר נחמי פיינבלט, על הקושי ליישם את החוק החדש: "מי שישלם את הדוח שיקבל מהמשטרה הוא פראייר. בדרך כלל הנהגים הרגילים מודים בביצוע העבירה ומתנצלים בפני השוטר בכדי שיוותר להם על הדוח. אדם שיודה שהזיז את ראשו מהכביש לצורכי נהיגה לא יקבל דוח והשוטר ייאלץ להניח לו". 

"השוטר לא יכול להיכנס לנו למוח ולכן כל טיעון של פעולה לצורכי נהיגה תשכנע אותו", הסביר פיינבלט. "להוריד את המבט לצורכי הסתכלות על לוח המכוונים זו פעולה נכונה, הסתכלות על האיש שיושב בסמוך הנהג לצורכי בדיקת חגורת הבטיחות של אותו אדם היא פעולה ראויה להערכה. כדי לתפעל רכב נדרש להזיז את הראש, רק כך ניתן לראות את מכלול הדברים שקורים ברכב, יש להסתכל על המרחב ולא רק על הכביש. אדם שמוריד את העיניים מהכביש לצרכים אחרים עלול להיות מוסח דעת ולכן למשטרה ישנה כוונה טובה בחיקוק החוק, לצערי מתוך כוונה טובה המשטרה מבצעת מעשים קיצוניים שיוצרים בעייתיות". 

לדבריו, כל אחד יוכל להיחלץ מהדוח החדש בקלות: "אותם נהגים זהירים שמרבים להסתכל סביב על המתרחש באוטו ובכביש עלולים להיפגע מהחוק הזה. החוק הזה עלול לאפשר למשטרה כוח בלתי מוגבל למתן דוח וקנס כספי, המשטרה תוכל לתת דוח על כל הזזת ראש לכל אדם. כל אדם שלא יודה במעשה יוכל להיחלץ מהעונש בבית משפט כמעט באופן ודאי, מי שיודה במעשה ויצטער על כך יקבל דוח וחבל".
עריכה: איתמר זיגלמן