שר האוצר משה כחלון הכריז היום (שני) במסיבת עיתונאים על ביטול מיסי הקנייה של 800 מיליון שקל על מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, תמרוקים, ביגוד, צעצועים ועוד. בזמן שהכתבים הכלכליים כבר החלו לנתח את העניין, התייחס שר כלכלה אלי כהן להחלטת משרד האוצר: "כל חודש משיק שר האוצר תוכנית 'נטו' חדשה. לפני חודש היה זה 'נטו משפחות', לפני כן 'נטו צהרונים' וגם 'נטו חיילים, קשישים ועוד. בקרוב יהיה 'נטו מעמד הביניים'. בסופו של יום, אנחנו רואים כי כלכלת ישראל חזקה ואיתנה והשוק רק מתחזק. כשאנחנו מצליחים להוריד מיסים אנחנו מאפשרים הגעה לארץ של חברות נוספות, מגדילים את השוק ואת הצמיחה. אני מקווה שנמשיך לשמור על כלכלת ישראל חזקה עם התוכניות של שר האוצר".

כשנשאל על קמפיין המפלגתי של שר האוצר המשיק מדיניות ממשלתית השיב: "השר מחזיר את המיסים של כולנו ומביא לנו כלכלה טובה. אפשר לראות את התוצאות, אני שומע שמשק חסר עובדים ולא חסר מקומות עבודה". על תחושת כלכלת הבחירות בהשקות האחרונות של תוכניות משרד האוצר טען השר אלי כהן: "גם בתחילת הקדנציה אמרו לנו שמדובר בכלכלת בחירות. עבר על הקואליציה חודש לא פשוט ואף מורכב. המשבר עוד לא הסתיים אך אנחנו רחוקים מבחירות להערכתי.

"השותפים רוצים להמשיך ולקיים את הממשלה. מי שהצליחה בסופו של דבר להשפיע בין הצעות החוק האחרונות הייתה מפלגת 'כולנו'. במהלך השנתיים וחצי האחרונות לא עבר אף חוק שפוגע בדמוקרטיה, במערכת המשפט או מבקר המדינה למרות כל האוויר החם שמסביב". על חוק ההמלצות הוסיף: "חוק ההמלצות במתכונתו הנוכחית הוא נכון. החוק הנוכחי לא חל רטרואקטיבית ולא פרסונאלי, הוא קובע שתפקידה של המשטרה לחקור, לפרקליטות להמליץ ולרשות השופטת לשפוט. זה הסדר הנכון שצריך להיות.

מתוך 20 אלף המלצות מוגשות רק כ-6,000 שמגיעות לידי כתב אישום. העיתוי לחוק היה אומלל אך מהות החוק נכונה". כשנשאל מדוע מחריגים את נתניהו מהחוק השיב: "אני מגיע מאסכולה שנבחרי ציבור צרכים לשמש כדוגמא, למען הסר ספק במיוחד כשיש חקירות לא נכון שהחוק יחול רטרואקטיבית וטוב עשה נתניהו שדרש שהחוק לא יחול עליו". על השאלה האם גיבשו במפלגתו עמדה מה יעשו לאחר המלצות המשטרה בנוגע לחשדות כנגד ראש הממשלה השיב: "עוד לא גיבשנו את עמדנו בנושא הזה, כיגיע העת נתכנס ונקבל החלטה".  
 
על חוק המרכולים הוסיף שר הכלכלה: "אנחנו תומכים בצורה מפורשת בסטטוס קוו. אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות את הכל פתוח, אך גם אף אחד לא רוצה לראות שהכל סגור. בחולון לדוגמא חלק מהמקומות פתוחים וחלק סגורים תוך כבוד הדדי בין כל הגורמים. אני באופן אישי נגד כפייה דתית אבל קורא לשמור על צביון יהודי של השבת. החוק הזה אף מאפשר לעסקים הפתוחים בשבת כעת בתל אביב להישאר פתוחים. יש לשמור את הסטטוס קוו ולא להפנות אותו לשום צד קיצוני. אני ממליץ לכולם לקרוא את החוק ולהבין אותו".

עריכה: איתמר זיגלמן