יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת, באופן מפתיע, שאליה הגיעו חברי ועדים של חברת "טבע", שצפויה לפטר בימים הקרובים אלפים מעובדיה, וראשי ועדים גדולים אחרים, בהם ראשי יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, שאמר: " באנו להזדהות עם עובדי טבע ונסייע ככל שניתן". במהלך דבריו הכריז ניסנקורן על שביתה כללית במשק ביום ראשון הקרוב: "ההסתדרות לא תעמוד מנגד. ביום ראשון נשבית את כל מפעלי טבע, כולל נמלי הים והאוויר. המשק הישראלי יהיה ביום ראשון עד הצהריים בסולידריות עם עובדי טבע".



ניסנקורן במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני

בפתח דבריו אמר ניסנקורן כי "אנחנו נמצאים באירוע הזוי, טבע הופכת לחורבן התעשייה הישראלית. החברה, שקמה בזכות הראש הישאלי, היום זונחת את העקרונות שלה כחברה ישראלית, נוטשת את החזון של מייסדיה, ואני חושב שהיום מייסדי טבע מתהפכים בקברם. זה לא היה קורה אם הם היו בחברה. לא נתפס איך דירקטוריון טבע, שבסופו של דבר קם על בסיס אידאולוגי מסוים, מרים יד על טבע בכוונה לחסל אותה בישראל. 7,000 משפחות לא יעצמו עין היום בלילה, הן תלויות בטבע. איך הן יתפרנסו מחר?".



הוא הוסיף כי "עובדי טבע פזורים בכל הארץ, מקריית שמונה ועד הנגב, כמו גם בירושלים ובנאות חובב. המנהלים של טבע ידעו להכניס לכיסים שלהם מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, והיחידים שנושאים בעלות הזו אלה העובדים. אנחנו רואים את העובדים נושאים בנטל, לא רואים אותם והם לא קיימים. הצעד הראשון שהמנכ"ל עושה זה פיטורים המוניים, ביחד עם הדירקטוריון. הצעד הראשון הוא פיטורים המוניים בישראל - זה פשוט בושה".



לדבריו, "העובדים הם לא סתם שקופים. התחושה היא שהעובדים לא חשובים - מחסלים את טבע, ספינת הדגל של התעשייה הישראלית. לא זוכר כזה מקרה חמור בשנים האחרונות. התעשייה הישראלית גוססת וקורסת והממשלה נותנת לה לקרוס. 



חבר ועד העובדים בחברת התרופות הוסיף: "התחושה נוראית. כל עובד שני יפוטר. בטבע בארץ מועסקים 6,800 עובדים וההנהלה רוצה לפטר 3,000 מהם". מלבדו, ציין דניאל שבתאי, יו"ר ועד עובדי טבע בפתח תקווה, כי "ההרגשה קשה, זה יום עצוב".


פטרבורג. צילום: אריק סולטן
פטרבורג. צילום: אריק סולטן


רק לפני כיממה התפטר מדירקטוריון "טבע" פרופסור יצחק פטרבורג, אשר שימש בעבר כיו"ר החברה וכמנכ"ל הזמני, בעקבות התפטרותו של ארז ויגודמן. משנת 2009 עד יולי 2010 פטרבורג כיהן במועצת המנהלים של "טבע", וחזר לתפקיד זה בתחילת 2012, כאשר בין השנים 2011-2010 הוא כיהן בחברה כסמנכ"ל בכיר וראש מערך המוצרים הממותגים של החברה.

ב-26 בנובמבר 2014 הודיע הדירקטוריון על מינויו ליושב ראש דירקטוריון החברה, והוא נכנס לתפקידו בראשון בינואר 2015, והחליף בתפקידו את ד"ר פיליפ פרוסט. בפברואר 2017, עם פרישתו של ארז ויגודמן מתפקיד מנכ"ל "טבע", כאמור, הוא מונה למנכ"ל זמני במקומו.

כזכור, חברת התרופות הישראלית חווה לאחרונה שורה של שינויים, לאחר שמנכ"ל החברה קאר שולץ, שהצטרף לטבע בראשון בנובמבר, גייס תוכנית לייעול הפעילות של הפירמה.

בחודש שעבר פורסם כי מצבת החובות של החברה נאמדת ב־34.5 מיליארד דולר, כאשר במקביל לתוצאות דיווחה טבע על הפחתת תזרים המזומנים שלה ב־1.3 מיליארד דולר.