עובדי "טבע" בירושלים זועמים על הפיטורים הצפויים שלהם ואחר הצהריים (חמישי) שרפו צמיגים בכניסה למפעל. העובדים גם הניפו שלטים בהם נכתב: "נילחם על הבית, בית לא מפקירים", "חזירות לשמה, הקפיטליזם במיטבו" ו"טבח". בעקבות שריפת הצמיגים, הודיעו שירותי הכבאות בירושלים שלוחמי האש מתחנת ירושלים פועלים במקום למנוע את התפשטות האש וסיכון למפגינים.



חברת טבע הודיעה היום כי 25 אחוז מעובדיה ברחבי העולם - יפוטרו, זאת במסגרת "תוכנית ההתייעלות" של החברה. מדובר בכ-14 אלף עובדים, 1,700 מהם בישראל. בנוסף, החברה הודיעה כי תפסיק לשלב דיבידנדים וכי במסגרת צעדי היעילות הם צפויים לחסוך, עד סוף שנת 2019, שלושה מיליארד דולרים. בחקרה גם הודיעה כי תסגור את המפעלים של בירושלים. 



מנכ"ל החברה קאר שולץ שלח הערב מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו כתב כי לאחר בחינה מדוקדקת של החלופות, "אין לנו ברירה אחרת - אנחנו חייבים להציל את 'טבע'". שולץ הוסיף כי הוא מחויב לשמור את המטה העולמי של "טבע" בישראל וכי תוכנית הפיטורים נועדה בראש ובראשונה לממש את "שאיפתנו המשותפת" לשמור את החברה "כחברה גלובלית חזקה, אשר בסיסה בישראל".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם מנכ"ל החברה, קאר שולץ. ראש הממשלה נתניהו אמר לשולץ כי הוא מודאג ממצב החברה, וביקש שטבע תמזער ככל שניתן פגיעה בעובדים הישראלים ובייחוד בעובדים בפריפריה. 

שולץ אמר לנתניהו בתגובה כי הוא יעשה מאמץ עליון לצמצם את הפגיעה בעובדי החברה. עוד אמר נתניהו למנכ"ל כי עליו לעשות כל שיוכל לשמור על הזהות של טבע כחברה ישראלית, ושולץ הבטיח לראש הממשלה כי כך יהיה. יש לציין כי המנכ"ל החדש, קאר שולץ, שמוביל את תוכנית ההתייעלות, מתכוון לבצע את המהלך בהקדם ולשלוח את העובדים כבר במהלך חודש ינואר לביתם. לקראת ההודעה, הפגינו היום בשעות הבוקר מאות מעובדי המפעל בקרית שמונה.

עם פרסום תוכנית ההתייעלות אמר קאר כי "התוכנית הזו תשפיע על כל היחידות העסקיות בכל יחידות טבע ברחבי העולם". לדבריו, "מי שיפוטר יקבל מכתב על כך ב-90 ימים הקרובים". הוא הסביר: "לפני שבועיים הודענו על ארגון מחדש, היום אנחנו מתחילים את השינוי שצפוי להיות מבני ומקיף. זה חיוני להחזיר את הביטחון הפיננסי שלנו ולייצב את העסק שלנו". שולץ הוסיף: "אנחנו לוקחים אחריות ומבצעים פעולות מכריעות כדי להפחית את בסיס העלות שלנו ברחבי העולם העסקי, ועל מנת להיות חברה יעילה יותר ורווחית יותר".

 
המנכ"ל הסביר כיצד התוכנית תבוצע. "נהיה זהירים ונישאר ממוקדים בהשגת הכנות ותזרים מזומנים, על מנת לוודא שטבע מוכנה לעמוד בכל התחייבותיה הפיננסית", אמר, "טבע תעשה זאת על מנת לייעל את בסיס העלות שלה תוך הבטחה כי נגן על ההכנסות שלנו ועל יכולות הליבה שלנו. אנחנו נבטיח צמיחה ארוכת טווח. אנחנו צופים השקות מוצלחות לתרופות "אוסטדו" ו"פרמאנזומאב"".