על רקע השבר בחברת "טבע", הודיע הערב (חמישי) שר האוצר משה כחלון כי הוא ייפגש בשבוע הבא עם מנכ"ל החברה קאר שולץ, זאת לאחר שבמהלך היממה האחרונה קיים שר האוצר כחלון מספר רב של שיחות עם בכירים בחברה. בהתייחסות ראשונה למשבר אמר כחלון כי הוא יפעל בניסיון "לצמצם את מספר המפוטרים ככל הניתן". 

מכחלון נמסר כי הוא "מצפה מהחברה שהייתה במשך עשרות שנים סמל ישראלי להצלחה בינלאומית לפעול ביתר שאת בכדי למזער את הפגיעה בעובדים בישראל, בסיס האם של החברה. אני כואב את כאבם של כל עובדת ועובד ביום הקשה הזה. כל אחד מהם הוא  כל עולם ומלואו. ממשלת ישראל תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לסייע לכל עובד שימצא את עצמו מחוץ לשוק התעסוקה".

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בסוגייה, ואמר לבן שיחו כי יפעל למזער את הפגיעה בעובדים ולמנוע את סגירת המפעל בירושלים. הוא והסיף כי בכוונתו להיפגש בתחילת השבוע הבא עם מנכ"ל חברת 'טבע', קאר שולץ, על מנת לטפל בנושא.


בתוך כך, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הגיע הערב למפעל של החברה בעירו. גם ברקת עשה הערב סבב שיחות עם האנשים שאמורים לטפל במצב - ראש הממשלה, שר הכלכלה, יו"ר ההסתדרות ועם הנהלת העיר. מלשכתו נמסר כי מטרת השיחות הייתה לשלב ידיים ולמנוע את ההחלטה הקשה על פיטורי העובדים בחברה בארץ ובירושלים. עוד נמסר כי ברקת ינחה את הגורמים המקצועיים בעירייה ואנשי הרשות לפיתוח ירושלים לפעול במשותף כדי לסייע לעובדים ככל שיידרש.
 
ברקת ציין כי "זהו רגע קשה לכלכלה הישראלית ולירושלים כאשר חברת טבע שנוסדה בירושלים נקלעת למשבר עמוק. אני תומך בעובדים ועומד לימינם ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהעובדים של טבע בארץ כלל ובירושלים בפרט לא יהיו אלו שישלמו את מחיר המשבר שעוברת החברה. אנו נפעל בכל הדרכים על מנת לשמור על מקומות העבודה והפרנסה של העובדים בירושלים ואני מקווה שההירתמות של כלל הגורמים תביא לבשורות טובות לעובדים ולירושלים".