המחאה מחריפה: לאחר חסימת הצירים המרכזיים בירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ, מאות עובדי טבע מתבצרים היום (ראשון) במפעלי החברה בירושלים. מההסתדרות נמסר כי: "זעקת העובדים תמשיך להדהד עד שיישברו חומות האטימות. העובדים אינם שקופים וההסתדרות תמשיך להיאבק למענם ולצידם עד שיגובש פתרון הולם למשבר". בתוך כך, מחר בשעה 10:00 בבוקר, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן צפויים לקיים פגישה מיוחדת עם העובדים ועם ראשי הוועדים בחברת טבע.

הפרשן הכלכלי מתן חודרוב התייחס הבוקר ב-103FM למחאת העובדים ולשביתה במשק שהתקיימה הבוקר וטען: "מדובר על שביתה של ארבע שעות בלבד והיא לא דומה לשביתות האימתניות שההסתדרות הכריזה עליהם בעבר. המטרה של המהלך הזה היא לעורר את תשומת הלב של הציבור למשבר של 'טבע' ולא בהכרח כדי להשיג משהו מעבר, זה עובד, כל תוכניות הרדיו התייחסו לעובדי 'טבע' הבוקר ודיברו על המחאה". 

עובדי "טבע" מתבצרים במפעל בי-ם. צילום: דוברות ההסתדרות



לדבריו, "כל עוד השביתה היא רק בת ארבע שעות בית המשפט והממשלה לא צפויים להפריע לעובדים למחות". כשנשאל מה הממשלה יכולה לעשות כדי לצמצם את נזק הפיטורים סיפר: "להערכתי החברה משחקת עם מספרי המפוטרים, בהתחלה פורסם כי יפוטרו 3,000 עובדים ובסופו של דבר הוחלט על כ- 1,700 עובדים, זה מהלך שמטרתו כנראה להקל על תחושת הציבור, ראש הממשלה התקשר גם הוא למנכ"ל החברה בבקשה לצמצם את כמות המפוטרים. יש לי הרגשה שההנהלה השאירה לעצמה פתיל למשא ומתן".

הפגנת עובדי טבע מול משרד רה"מ הבוקר. צילום: יניר קוזין
הפגנת עובדי טבע מול משרד רה"מ הבוקר. צילום: יניר קוזין
לשיחה הצטרף איציק בן סימון, יו"ר ועד עובדי החברה בירושלים שמוחה נגד הפיטורים וסיפר: "הבוקר כ- 250 עובדים ומשפחותיהם יצאו מהר חוצבים וחסמו את הצמתים, אנחנו נתבצר עד שיתקבל פתרון. יש לבטל את גזרת סגירת המפעל, מדובר על מפעל רווחי ומשגשג שנסגר עקב שיקולים פוליטיים. אנחנו זקוקים להתערבותו של ראש הממשלה. נעשה פה צעד פוליטי, לא ניתן שהמפעל שלנו ייסגר, אנחנו דורשים מכל הגורמים לתת לנו הסברים ולמנוע את סגירת המפעל. אנחנו מצפים מראש הממשלה להשהות את הגזרה של הפיטורים, לא סוגרים מפעל רווחי בירושלים. הוא ייפגש מחר עם המנכ"ל החדש ואנחנו מצפים ממנו לטפל בנושא".
עוד הוסיף: "800 העובדים במפעל בירושלים צפויים ללכת הביתה כשברבעון הראשון כבר יפוטרו 400. אני בן 44 ואבא ל-ארבעה ילדים, בתי הבכורה נולדה כשהתחלתי לעבוד בחברת טבע והיא היום בת 23. אנחנו מבקשים דרך התקשורת למסור שהפתרון נמצא בידיים של שר האוצר וראש הממשלה. אנחנו מבקשים את העזרה שלהם ושל כל מדינת ישראל כדי ש'טבע' תוכל להמשיך להתקיים בירושלים. 'טבע' הייתה הגאווה של מדינת ישראל, צריך את העזרה של המדינה כדי לפתור את הסוגיה הזו".