בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון הבוקר (שני) בתביעה שהגישה חברת בזק, נגד שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברה וכן בחברת יורוקום. מדובר במצב חסר תקדים מבחינת עסקית שבו החברה נאלצת לתבוע את בעל השליטה בה. הנטייה הראשונית שלה הייתה לא להיגרר אחרי הבנקים ולהימנע מהגשת תביעה דומה נגד יורוקום, אולם בעקבות ייעוץ משפטי חיצוני שהתקבל מעו”ד רונן מטרי, ובו העלה את החשש שחברי דירקטוריון בזק יואשמו בכך שהם מחפים על פעילות בעל השליטה, הוחלט לפנות לבית המשפט ולהגיש את התביעה. 
ההחלטה התקבלה על ידי היו”ר הזמני דוד גרנות בלחצו של חבר הדירקטוריון זאב וורמברנד. האחרון הוא דירקטור חיצוני שצורף לדירקטוריון בזק לפני שלושה חודשים בלחץ הגופים המוסדיים, ובראשם בית ההשקעות פסגות. בזק תובעת החזר 119 מיליון שקל בתוספת הצמדה וריבית ששולמו לחברת יורוקום די.בי.אס (DBS) על חשבון העסקה עם יס. 
אגב, סכום זה עומד במאזני בזק לרבעון השלישי על 43 מיליון, מתוך הנחה שמרביתו לא יוחזר. הכסף הועבר לחברה הייעודית מתוך הנחה שלא יעשה בו שימוש עד שיוכח שיס עומדת ביעדיה העסקיים. אלא שבבזק טוענים שבעל הבית ובני משפחתו (אור ואורנה אלוביץ') הפרו את חובת ההגינות בכך שהשתמשו במקדמה ששולמה לפירעון חלק חובות יורוקום לבנק דיסקונט. התביעה הוגש באמצעות עורכי הדין רונן מטרי, איל גבע ויוסי בן נפתלי.

נזכיר שעד כה נמנעה בזק מהגשת תביעה כנגד הבעלים. בתשובה ששיגרה באחרונה למשקיעים מוסדיים בראשות פסגות נאמר כי החברה עומדת על המשמר וכי כבר פנתה ליורוקום ולבנקים בתביעה לשמור על זכויותיה כנושה ולא לבצע שינויים חד־צדדיים בביטחונות. “יורוקום, כבעלת בזק, השתמשה לצרכיה בכספי המקדמה בתור החזר ששילמה בזק ליורוקום די.בי.אס, ללא היכולת לקיים את התחייבויותיה כלפי בזק ולהשיב לה את הכספים בבוא העת”, טוענים באי הכוח של בזק.
בזק מגישה את התביעה בעילות חוזיות ונזיקיות של הפרת חובותיה של יורוקום תקשורת כבעלת מניות ובעלת שליטה בבזק ובשל הפרת חובת ההגינות. נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן בורנשטיין, ידון מחר בתביעות הפירוק של הבנקים בגין חוב של 970 מיליון שקל ובדרישת הבנקים למנות מטעם מפקחים מיוחדים ליורוקום. כמו כן יוחלט אם בזק תצורף כצד לתביעה. מכיוון שמדובר בחברת תקשורת תחת פיקוח משרד התקשורת, הוחלט במשרד, לבקשת יורוקום, לשגר לדיון נציג משפטי מטעם המשרד.
למרות המבוכה הרבה שנגרמה לבזק, החברה המנוהלת על ידי סטלה הנדלר מבקשת לשדר עסקים כרגיל. אתמול נמסר שנתוני מערך הסייבר של החברה מראים כי בין המכשירים המותקפים ביותר באירועי הסייבר הם ממירי טלוויזיה באינטרנט ומכשירי אנדרואיד. אפליקציה חדשה של החברה מאפשרת קבלת התרעה בזמן אמת על ניסיונות תקיפה או חדירה.
גיל רוזן, סמנכ”ל החדשנות בבזק: “לשימוש ברשת האינטרנט יש יתרונות אך גם לא מעט סיכונים. הנתונים המתקבלים ממערך אבטחת הסייבר בזמן אמת מעלים תמונת מצב שלפיה כמות המתקפות על בתים בישראל מגיעה לעשרות אלפים ליום. המכשירים הפכו להיות יעד מרכזי למתקפות”.