חברת האוטובוסים דן הודיעה היום (שלישי) כי היא מציעה לקלוט חלק ממפוטרי חברת טבע כנהגי אוטובוסים. בדן ציינו כי לנוכח ההתרחבות של החברה יש צורך מיידי בנהגי אוטובוסים, ובשלב הראשוני מדובר על קליטתם של כ-500 ובהמשך הצפי הוא לקליטת נהגים נוספים. בדן דורשים עם זאת כי המדינה תקל בהליכי הבירוקרטיה של מתן האישורים לקורס נהיגה באוטובוס הנדרש מכל מי שרוצה להיות נהג.



"הקורס עצמו הוא מזורז ותוך חודשיים שלושה אפשר להכשיר את הנהגים, אבל הבעיה היא בהתמשכות ההליכים עד לקבלת האישורים ממשרדי הבריאות והתחבורה. אנו מתכוונים אם יהיו מאות מעובדי טבע שירצו להיות נהגים להגיש בקשה מסודרת ומיוחדת לקיצור ההליכים על מנת שהעובדים מטבע יוכלו להיות תוך חודשים ספורים נהגי אוטובוס", אמר דובר דן, איתן פיקסמן.



עוד ציינו בדן כי העובדים מ'טבע' שיכולים לעבור את ההסבה הם עובדי ייצור וגם בעלי מקצועות. "אנחנו רוצים להעלות את האיכות של הנהגים ועובדי טבע הם מועמדים מצוינים לכך", הוסיף פיקסמן. 

השכר הממוצע של נהג אוטובוס מתחיל בדן עומד על כעשרת אלפים שקל בחודש ועם השנים והוותק השכר עולה. פיקסמן מסר כי הוא פנה למפעל טבע בפתח תקווה והודיע על הנכונות לקלוט מפוטרים לא רק מפ"ת אלא גם ממפעלים נוספים של החברה. בדן צופים עלייה בביקושים לתחבורה הציבורית על רקע עומסי התנועה הכבדים, אבל במקביל דורשים להאיץ הקמת נתיבי נסיעה רק לתחבורה הציבורי, הליך שכבר החל באזורים שונים.