חברת טרה סיימה את שנת 2017 במחזור מכירות של 1.35 מיליארד שקל - גידול של 7% לעומת 2016. החברה גם שומרת על יציבות בנתוני הרווחיות, אם כי כחברה פרטית היא לא מחויבת לחשוף אותם.



כיום היא מחזיקה בנתח של 19.1% בשוק החלב לאור מכירות בהיקף של 286 מיליון ליטר. הייצור בשוק החלב הסתכם ב־2017 ב־1.5 מיליארד ליטר. היא נוגסת במתחרים שהעיקרית שבהם היא חברת תנובה. זה לא חדש שתנובה מתמודדת עם אתגרים עסקיים לא פשוטים, מה שמאפשר למתחרים לזנב בה.


היעד של טרה ל־2018 הוא להגיע למכירות של 310 מיליון ליטר חלב ולנתח שוק של 20.1%. מכירות החלב הכלליות יסתכמו ב־2018 ב־1.545 מיליארד ליטר. החמרת הסטנדרטים בתחום הכשרות הביאה לגידול במכירות ובנתח השוק במגזר החרדי.



על טרה שולטת החברה המרכזית שבבעלות משפחת ורטהיים, ומנהל אותה טל רבן. החברה ממשיכה לבסס את עצמה בשוק מוצרי החלב תחת המותגים טרה, צוריאל ומולר. המחלבה של החברה, הנמצאת בפארק התעשייה נועם נתיבות, נחשבת לאחת המשוכללות במזרח התיכון.



החברה הוקמה ב־2004 והחלה עם מחזור מכירות שנתי של 450 מיליון שקל, נתון שזינק מאז פי שלושה. אתמול נמסר על קמפיין תקשורתי חדש שילווה את כניסת החברה לקטגוריות החלב המועשר והמוצרלה.



במסגרת הקמפיין, שיתנהל תחת הכותרת "טרה - להכניס טוב הביתה", תמשיך החברה לשמר ולחזק את ערך המוצרים הבריאים תוך הדגשת הפן המשפחתי. את המהלך יוביל ניר קניאס, סמנכ"ל השיווק.



על הפרק סדרת חלב מועשר בשיעור סידן כפול משבחלב רגיל וגבינה מוצרלה חדשה בסדרת נעם, מ־100% רכיבים טבעיים וללא חומרים משמרים.


שוק משקאות החלב המועשרים נמצא בשנים האחרונות בצמיחה, לצד התחזקות המגמה הצרכנית המצביעה על העדפה ברורה למוצרי מזון וחלב עשירים בסידן, סיבים תזונתיים, ויטמינים וחלבון. לפי נתוני סטורנקסט, בשנת 2017 צמחה קטגוריית החלב המועשר ב־15.9%.



לדברי המנכ"ל טל רבן, החברה תמשיך לחזק את מעמדה בקו מוצרי הבריאות וזה יהיה אחד ממנועי הצמיחה שלה.



לדבריו, החברה מודעת היטב לצורך לשמור את איכות המוצרים והייתה מהראשונות להפחית את אחוזי המלח והשומן במוצריה. עם זאת ציין כי סימון המוצרים עתירי השומן אינו מרתיע אותו וכי טרה נערכת לסימון גבינות צהובות בעלות 28% שומן, אם כי נכון להיום, פרוסת גבינה צהובה זהה בערכיה לאלה של כוס חלב.



בתשובה לשאלה אם טרה נושאת עיניה ליצוא, הבהיר רבן שלמעט משלוחי יצוא חד־פעמיים ונקודתיים, אין לה בשלב זה תוכנית בתחום. רבן הוסיף כי מבחינת "מחיר המטרה" של החלב בישראל, הגבוה במקצת מ־2 שקלים, אנו נמצאים בנחיתות לעומת השוק באירופה, שם החלב נמכר ב־1.35 שקלים לליטר. עם זאת היצוא עשוי להיות רלוונטי למוצרי נישה עבור השוק החרדי בחו"ל.