ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו הניב בשורות עסקיות בתחומים שונים. תאגיד הענק ההודי טק מהינדרה הכריז אתמול על השקת תוכנית להשקעה ב־20 חברות סטארט־אפ ישראליות בשנת 2018. מדובר בחלק מתוכניות הקונצרן להשקעות גלובליות בתחומים אלה. ישראל, לצד עמק הסיליקון בקליפורניה, תהפוך למרכז אסטרטגי להשקעות בתחום ההייטק.



בשנה האחרונה מנהל הקונצרן מגעים עם בנקים ועם מוסדות פיננסיים להקמת מערכות מחשוב מתקדמות ולשדרוג הקיימות. קונצרנים הודיים כמו טאטא כבר פעילים בתחום מחשוב המערכות הבנקאיות בישראל.



ההסכם עם טק מהינדרה נחתם בשיתוף עם ד''ר עמי אפלבאום, המדען הראשי ויושב ראש הרשות הישראלית לחדשנות.



ובשורה נוצצת: נשיא הבורסה ליהלומים יורם דבש, שהשתתף במשלחת להודו, מסר כי הוא פועל להקלת תנאי הכניסה להודו ליהלומנים ישראלים. "ממשלת הודו מבינה את חשיבות המסחר, ואני מעריך שהיא תקל את תנאי הכניסה ליהלומנים ולאנשי עסקים מישראל", אמר. סחר היהלומים מהווה כמחצית מהסחר של ישראל עם הודו, המייבאת מישראל יהלומים גולמיים בהיקף של כמיליארד דולר בשנה ומייצאת לישראל יהלומים בהיקף דומה.



שיתוף פעולה בולט נוסף הושג בתחום האנרגיה. עם המשלחת להודו נמנו יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק, ויוסי אבו, מנכ"ל דלק אנרגיה. התגבשו הסכמות בנוגע לשיתופי פעולה בתחום הגז והנפט, לרבות אפשרות ליצוא גז להודו ושיתוף פעולה בין חברות הזנק בתחומים אלה. נשיא התעשיינים שרגא ברוש קידם שיתופי פעולה בתחומי התעשייה והסייבר. כמו כן הוחלט לרענן את הסכמי התעופה בין המדינות בנושאים כגון תעריפים, סידורי בטיחות ונתיבי הטיסות.