כל קווי האוטובוסים של חברת אגד יושבתו מחר (שני) בין השעות 10:00-12:00 במחאה על האלימות נגד נהגים של החברה. בהסתדרות טוענים היום כי קיימת אוזלת יד של הרשויות בטיפול נגד הנהגים. "החלטנו לאותת לכל מי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, והוסיף: "נהגי התחבורה הציבורית משרתים את כלל הציבור בנאמנות ובחריצות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה שלנו תורחב". 
 
 
בהסתדרות ציינו שהוחלט הפעם על הצעד החריג שיביא לשיבושי תנועה כבדים, בעקבות מקרה אלימות שאירע לאחרונה בקו 59 בירושלים. הנהלת החברה עתרה בשעות אחר הצהריים לביטול השביתה.


אוטבוס אגד, אילוסטרציה. צילום: אלוני מור
 

מהנהלת אגד נמסר בתגובה: "בעקבות השביתה המתוכננת שאינה מתואמת איתנו, אנו יוצאים בקריאה לנהגים ולהסתדרות לבטלה, לנוכח השיבושים הקשים העלולים להיווצר. אגד הודיעה שתגייס במהלך היום עובדים שאינם נוהגים באופן קבוע, בניסיון להתגבר על שיבושים ולאייש קווים, במידה והשביתה תפרוץ". לעומת זאת, בארגון נוסעי התחבורה הציבורית 15 דקות הביעו תמיכה בנהגים לנוכח תופעות האלימות שהם חווים.  בארגון הבהירו שהם מבינים ותומכים במאבק הנהגים אבל מאוכזבים מהשביתה שתגרום לפגיעה קשה בציבור הנהגים.
 
לפני כחודשיים כתב אישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון לבית משפט השלום נגד שלושה תושבי הכפר טוראען הנאשמים בתקיפת נהג אוטובוס אגד 845 מקרית שמונה לתל אביב סמוך לכפר טורעאן.