ראש רשות שוק ההון באוצר דורית סלינגר קנסה ב־1.75 מיליון שקל את חברות הביטוח מנורה מבטחים ואיילון על ששיווקו פוליסות ביטוח לתביעות על הטרדה מינית. רשות שוק ההון והביטוח מוסמכת לאשר תנאי פוליסות ולאסור על חברות לשווקן ללא אישורה המוקדם.



מנורה נקנסה ב־1.575 מיליון שקל בפועל וב־2 מיליון שקל על תנאי. איילון נקנסה ב־175 אלף שקל בפועל וב־2 מיליון שקל על תנאי. הפוליסה נמכרה במכרז לשכת עורכי הדין. מנורה, שזכתה במכרז, המשיכה בשיווק הפוליסה למרות התנגדותה של הממונה והפרה חובה חוקית. איילון נקנסה כאמור אף היא בגין שיווק כיסוי ביטוחי לעורכי דין בניגוד להוראות.



במנורה הבהירו בתגובה שהפוליסה ששווקה אינה מעניקה כיסוי למי שהטריד מינית. מחברת איילון נמסר בתגובה כי העובדות המיוחסות לה לא מדויקות.


בפוליסה ששיווקה איילון נקבע במפורש שלא תחול במקרה שמנהל משרד עורכי דין או השותף בו לא פעל למניעת המשכה של ההטרדה המינית לאחר שהדבר הובא לידיעתו עוד בטרם הגשת תלונה במשטרה.



עוד אומרים בחברה שהיא פעלה בתום לב כשסברה שההתניה שהופיעה בפוליסה עומדת בדרישות הרשות שוק ההון. "ברגע שבו נודע לנו שלפי עמדתה אין הדבר כך, איילון עצרה מיידית את מכירת הפוליסות והגישה נוסח מתוקן. רק לאחר שזה אושר החברה חידשה את מכירת הפוליסות". באיילון מדגישים שגם רשות שוק ההון ציינה שהעיצום השני אינו קשור לכיסוי הטרדה מינית ולכן יומר לעיצום על תנאי.



דורית סלינגר מסרה בתגובה: "רשות שוק ההון פועלת באופן נחרץ ותקיף ובכל הכלים העומדים לרשותה לאכוף את החוק והוראותיו, ובכלל זה למנוע הענקת כיסוי ביטוחי אסור לאדם שהטריד מינית".



ח"כ עאידה תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, קיימה בעבר דיונים בוועדה שבראשותה במטרה לעצור שיווק מוצרי ביטוח המעניקים הגנה נגד הטרדה מינית. לדבריה, "צריך לגלות אפס סובלנות לכל ניסיון לחפות, לשפות ולכסות על מטרידים מיניים. הטרדה מינית אינה רק עבירה פלילית אלא עבירה מוסרית. זאת לא תאונת עבודה או אסון טבע שניתן לרכוש לו ביטוח".