סערת השבת וחוק המרכולים, אשר הפכו את העיר אשדוד למוקד המריבה, גרמה אמש לחלוקת דוחות, בפעם הראשונה, לעסקים שעובדים בעיר. החילוניים זועמים על ההתערבות הבוטה בחיי התושבים, בעוד שבינתיים הקנסות החלו להגיע לבעלי החנויות, כשמדובר בעיקר על חנויות שהם חנויות אופנה, אקססוריז, אך כמעט ולא הגיעו אל המסעדות והפיצוציות שהיו במקום. 
כזכור, עד כה חילקו פקחי העירייה התראות בלבד אך יממה לאחר שראש העיר יחיאל לסרי הצהיר בפוסט כי מסתמן פתרון למשבר, פקחיו החלו לחלק דו"חות לעסקים הפתוחים בשבת במתחם ביג. אגב, הפקחים שנתנו את הדוחות הם יהודים.
איתן בר זאב, מנכ"ל מרכזי ביג, התייחס לפעולות העירייה ב-103FM: "עיריית אשדוד יצאה בהודעת על פיוס אך בפועל שלחה את הפקחים לשטח ולחלק דו"חות - אחד בפה ואחד בלב. העירייה חילקה אתמול ל-80 חנויות בשבת קנס. מדובר על הוצאה כספית גדולה עבורנו, כ-20,000 שקלים בשבת אחת. התחייבנו לספוג את הדו"חות ולהמשיך להפעיל את עסקנו בשבת, לא משנה כמה כבד יהיה עונש ואנחנו עומדים מאחורי המילים שלנו. לכל חנות שקיבלה דוח יש את הזכות לערער לבית המשפט וכך אנחנו נפעל בשם כל הסניפים ונשלם גם על הייצוג המשפטי".

עוד הוסיף כי "מדובר בסוגיה הרבה יותר רחבה מהזירה הנוכחית. במשך שלוש ביקשנו מעיריית אשדוד אישור להקים מרכז קולנוע 'סינמה סיטי', הוועדה מקומית שנשלטת על ידי חרדים זרקה את התוכנית החוצה בטענה שהאזרחים באשדוד אינם ראויים לבית קולנוע המקרין תועבה. נגזר עליהם לנסוע לבתי קולנוע אחרים ברחבי הארץ או לצפות בבית.
"פנינו לוועדה המחוזית אך עיריית אשדוד הגישה התנגדות וזאת למרות שאין חוק האוסר על הקמת בית קולנוע במרכז מסחרי. מדובר בעיר השישית בגודלה בישראל ואין לה בית קולנוע מודרני בעקבות 20% מהתושבים שהם גם בעלי כוח רב בעירייה ומנסים לכפות על אחרים את דרך חייהם. אנחנו מחכים ליום הבוחר באוקטובר ומקווים שתושבי אשדוד יעשו את הבחירה הנכונה".


עריכת תוכן: איתמר זיגלמן 103FM