חובותיה של רשת בגדי 'הוניגמן', המכילה בתוכה את חברת TNT, הצטברו בשנים האחרונות, ומוערכים כעת בסכום אסטרונומי של 234 מיליון שקלים, מה שמקשה כמובן על החברה להתנהל. לצורך התייעלות, הודיעה החברה כי בכוונתה לפטר כ-1,000 עובדים, בניסיון להקל על החברה השוקעת: "החברה נכנסה למצוקה עם ירידה משמעותית במכירות, דבר שלא אפשר לה להתנהל ללא פיקוח של בית המשפט. אכן מדובר בסכום משמעותי של רשת שהמכירות שלה מוערכים במיליוני שקלים בשנה. יש לחברה 150 סניפים ברחבי הארץ ומחזור ההכנסות שונה".

"מדובר באירוע פיננסי, אך גם באירוע חברתי של עובדים שפרוסים בכל הארץ ונמצאים בסכנה. בשלב הראשון אנחנו פועלים לייצב את המערכת ולהמשיך את התפעול השוטף של החברות, לשם כך בית המשפט צירף אותנו. החנויות ממשיכות לפעול והעובדים ממשיכים לעבוד. אנחנו קוראים לכל האזרחים להגיע ולקנות מתנות לפסח ברשת. על חנויות שמפסידות קיבלנו סמכות מבית המשפט לדון בנפרד בנוגע לעתידם ועתיד העובדים".

"בשלב השני אנחנו מחפשים רוכש לעסק. ישנה התעניינות ממספר רב של גורמים, חלקם מפתיעים, המגלים עניין באחת חלקי הרשת, אני לא בטוחה שיהיה גורם אחד שירצה את כל הרשת גם יחד, אך ניתן יהיה להפריד אותה. בסופו של דבר זהו מותג חזק. מלבד מכירות האונליין ומחירי השכירות הגבוהים של החנויות במדינת ישראל, ישנה בעיית תיירות שופינג. טיסות הלאו קוסט מאפשרות לאנשים לנסוע לחו"ל ולבחור לבצע את כל הקניות שלהם מחוץ לישראל עקב המחירים המשתלמים מעבר לים".
 
כשנשאלה כמה עובדים יאבדו את מקום עבודתם סוף ההליכים השיבה: "זו שאלה קשה שמוקדם מידי להעריך את תשובתה. 50% מהעובדים מתחלפים בחברה מידי שנה ולא מגיעים לעבוד במשרות לאורך זמן. אם נצליח במכירה אני מקווה שנצליח לשמר את העובדים הקבועים לפחות. אני אופטימית לקראת מהלך הקפאת ההליכים מכיוון שמדובר במותג מוצלח למכירה אך זה עוד מוקדם להעריך".
 

יניב פגוט הוסיף כי: "הסכום שהחברה חייבת הוא גדול, מדובר בחברה חלשה עם יחסים פיננסיים בעייתיים. ברגע שהשוק מקבל מכה, החברות החלשות סובלות והבנק סוגר להם את הברז. אני חושב ש'הוניגמן' יחסית במצב יותר טוב בעקבות היקף המכירות שלהם ולא במצב קיומי". כשנשאל על התחרות עם החברות מחו"ל ושוק האונליין סיפר: "15 מיליארד שקלים הועברו לשוק האונליין ואנחנו רואים את השפעה על השוק הקיפאון במכירות.

בנוסף לכך, מכירות החורף יורדות בגלל שלא באמת היה לנו חורף השנה. מדובר במספרים שקשה מאוד לעבוד איתם והמשקיעים מבינים זאת. מבצעי סוף עונה מתחילים אצלנו לפני העונה מתחילה. לגבי השכירות - השוק עושה את התאמות שכר הדירה בנושא אך אנחנו יכולים להבין שבסופו של דבר ההכנסות נפגעות".

עריכה: איתמר זיגלמן