הדרמה בבית הדין הרבני החלה רק השבוע, אבל הכל קרה כבר לפני שלושה חודשים. בני זוג בשנות ה־30 המוקדמות לחייהם נישאו אחרי ארבע שנות היכרות ואהבה גדולה. האישה עובדת בנק בכירה, הבעל מנהל בחברת השקעות. השניים החליטו להינשא ברוב עם והדר. רגע לפני שצעדו לעבר החופה התרברב הבעל בפני רעייתו ואמר לה כי ירשום בכתובה סכום "מפחיד" כהגדרתו. בעצה אחת הם קבעו ביניהם כי המטבע הנקוב יהיה ביטקוין ואף קבעו בין היתר כי הבעל ירשום 30 מטבעות ביטקוין שערכם באותו יום הוערך ב־2 מיליון שקל.



באמצעות עו"ד שרין סולן העידה האישה כי בערב החתונה חלק מהמוזמנים הרימו גבה. "אנחנו חשבנו שזה אחלה ונחמד. פעם היו מדברים על 50 גמלים ותריסר זוזים, היום מדברים על ביטקוין", ציינה בתביעת הגירושים.



לרוע מזלם של בני הזוג הנישואים עלו על שרטון מהר מהצפוי. השבוע פנתה האישה לבית הדין וביקשה את כתובתה. הבעל טוען שהוא לא מתנגד לתת לאשתו כתובה, אבל לפי שער הביטקוין היום. עו"ד סולן ציינה שהאישה מבקשת את פדיון הביטקוין לפי ערכו ביום עריכת הכתובה.



בכתב התביעה משחזרת האישה: "בעלי הוא שיזם ואמר שהוא הולך לרשום 2 מיליון שקל. אמרתי לו: 'למה לך לנקר עיניים. תרשום בביטקוין שווה ערך ל־2 מיליון שקל'". עוד הוסיפה בתצהיר: "בעלי הוא איש השקעות, אני בנקאית והייתה בינינו הבנה שהביטקוין הוא מטבע לגיטימי. אם הוא לא היה נוקב בסכום של 2 מיליון שקל לא הייתי מבקשת את ערכו ביום עריכת הכתובה". בית הדין יצטרך לקבוע באיזה שער ייפדה הביטקוין, זאת לאחר שהבעל נתן הסכמה עקרונית לשלם לרעייתו את מלוא הכתובה.