המשטרה עצרה בכירים בקבוצת בזק ובני משפחותיהם וכן מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות ההתפתחות בחקירת הפרשה, שכבר קיבלה את הכינוי "תיק 4000". רשות ניירות ערך והמשטרה פרסמו הבוקר (ראשון) הודעה לפיה, "נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק".



 אתמול אמרו גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק כי מסתמן שראש הממשלה נתניהו יזומן לתת עדות בשלב הראשון במסגרת הפרשה. על פי הדיווח, כחודשיים אחרי שהתיק הועבר מהרשות לניירות ערך לפרקליטות, בהמלצה להגיש כתב אישום נגד חלק מהמעורבים, הוחלט בפרקליטות להעביר חלקים מהתיק למשטרה, וזאת בכל הקשור לקשרים בין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', למנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר. כאמור, מסתמן כי לנוכח החומר שעלה בחקירת הרשות והועבר למשטרה יהיה צורך לזמן לעדות גם את נתניהו כדי לבחון את מידת מעורבותו בפרשה האמורה, וקשריו עם אלוביץ' מחד ופילבר מאידך.



במסגרת החקירה, נחשד כי אלוביץ' התווה באתר האינטרנט "וואלה" שהיה בבעלותו קו אוהד לראש הממשלה, וזאת בתמורה להקלות לעסקיו, בדגש על חברת בזק והחברות הכפופות לה, תוך מינוי פילבר לתפקיד הרגיש כדי לסייע לאלוביץ' מול מתחריו. במשטרה סרבו להתייחס לנושא, אך גורמים במערכת אכיפת החוק אשרו את הפרטים. בתגובה לדיווח, נמסר מטעם נתניהו כי "מדובר בעוד טענה שקרית נגד ראש הממשלה. נתניהו לא פעל עבור אלוביץ', לא תמורת סיקור חיובי ולא בעבור כל תמורה אחרת". 

 
לפני תשעה ימים נחשף ב"הארץ" כי רשות ניירות ערך חושדת כי אתר "וואלה", שבבעלות אלוביץ', הטה את הסיקור לטובת נתניהו תמורת הטבות לבזק. לפי הפרסום, הראיות ליחסי "תן וקח" בין נתניהו לאלוביץ' בסוגיה זו התחזקו לאחרונה. על פי הפרסום, מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, שהיה אחראי על הסיקור באתר, צפוי להעיד במסגרתה, זאת בעקבות הוראות שקיבל, לכאורה, לצנזר כתבות ביקורתיות על בני משפחת נתניהו ועל פרסומן של כתבות המציגות את המשפחה באופן חיובי. 

לפי הדיווח, ישועה אמר לקולגות שעמן עבד במערכת האתר כי הוא קיבל הוראות בנושא וכי היה נתון ללחצים גדולים מצד מנכ"ל בזק ורעייתו איריס אלוביץ'. בשיחות עם עיתונאים הוא אף קשר בין הצנזורה לבין החלטות רגולטוריות של משרד התקשורת בראשות נתניהו, הנוגעות ישירות לרווחיות של בזק.
יש לציין כי הראיות בתיק כוללות עדויות והתכתבויות בין מספר מעורבים בפרשה, בהם גם מקורב לנתניהו. 

מטעמו של נתניהו נמסר אז בתגובה לכתבה: "כמה פעמים אפשר למחזר את אותם דברים? עוד לא נמאס לכם?". מטעם אלוביץ' נמסר כי הוא "ביקש תמיד סיקור מאוזן, הוגן ובלתי מתלהם, ומעולם לא ביקש ממר נתניהו לפעול לקידום ענייניה של בזק".