המשטרה והרשות לניירות ערך הודיעו הבוקר (ראשון) על ההחלטה לעצור חשודים במסגרת חקירת פרשת בזק (תיק 4,000). הפרשן לענייני משפט ב'חדשות 10', ברוך קרא פירט הבוקר ב-103FM: "ישנם חמישה עצורים, שניים מהם ידועים בקרבתם לראש הממשלה ולעת עתה הוטל צו איסור פרסום על שמותיהם. גידי וייץ' מעיתון 'הארץ' היה הראשון שצלל לעומק הנושא ופרסם את הדברים. אתר 'וואלה' העניק סיקור אוהד כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב בחירות 2015 וכלל צנזור אייטמים של מתנגדי נתניהו. לאחרונה עלה החשד שבאותו העת נתניהו כשר התקשורת קידם את עסקיה של חברת 'בזק' ו'יס' עבור אותו סיקור אוהד".

"שלמה פילבר, שאותו מינה נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת, קידם באופן מאוד תמוה את העסקים של בזק והמיזוג שלה עם חברת 'יס'", הבהיר קרא. "על פי החשד ישנו עיסוק מאוד אינטנסיבי של נתניהו באופן הסיקור שלו באתר 'וואלה' ומתרחש בירור האם אופי הסיקור הושפע מהגורמים שנעצרו הבוקר".

עוד הוסיף: "זה אכן דומה ומזכיר את פרשה 2,000, שיחות נתניהו מוזס, שם ישנו תיעוד של שיחות של ראש הממשלה עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' אך ללא התוצאות בשטח, בעוד שבפרשת 4,000 ישנם החשדות בשטח ללא תיעוד של השיחות הללו לעת עתה".


נתניהו ואלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
נתניהו ואלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90


 

כשנשאל האם ראש הממשלה עתיד להיות חשוד בפרשה השיב: "בשונה מפרשת הצוללות אני מניח שיזהרו עם הצהרות כמו 'ראש הממשלה אינו חשוד בפרשה'. באופן רשמי כל ראש הממשלה שלא נקרא לחקירת אזהרה אז הוא אינו חשוד. השאלה היא איך רשויות אכיפת החוק רואות אותו. בפרשות 1,000 ו-2,000 ישנה מעורבות גבוהה של נתניהו ובמקרה זה על החוקרים לאתר את החוליה המקשרת בצורה מובהקת שתוכיח את מעורבותו".
הכתב הכלכלי של חדשות 10 מתן חודורוב הוסיף: "בפרשת 4,000 אנחנו נחשפים שוב לאובססיה של נתניהו בנוגע לסיקור כלפיו באמצעי התקשורת. על פי החשד ראש הממשלה פעל להטות את הסיקור לטובתו באתר 'וואלה' ובתמורה לכך מקורבו, שלמה פילבר, יפעל לאשר את עסקת בזק בתמיכת משרד התקשורת. הבוקר נעצר אחד האנשים הקרובים ביותר למשפחת נתניהו בחשד למעורבותו בפרשה. יחידת להב 433 ביצעו לראשונה את ההקשר בין פילבר והמקורב לנתניהו כשהם מתקרבים למסקנה שהתקיימה עסקה שקידמה את עסקיו של אלוביץ' ובמקביל קידמה סיקור אוהד כלפי ראש הממשלה".


"מדובר בעסקה של הרבה מאוד כסף", ציין חודורוב: "אלוביץ' קיבל את האישור למזג בין חברת 'יס' ל'בזק' ובכך יכל למכור את מניות חברת 'יס' ביוקר. הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת הסתייגו מהעסקה, ביניהם אבי ברגר, שפוטר בשיחת טלפון ביום בו נתניהו החל לתפקד כשר התקשורת כשמינה את פילבר במקומו אשר קידם את העסקה לקו הגמר. האם השיקולים של נתניהו היו מקצועיים או שייתכן כי הוא פעל לגמול לפילבר על הסיקור האוהד ב'וואלה'?".
 
לסיום הוסיף: "לעת עתה דווחנו על ירידת המנייה של 'בזק' לאחר פתיחת המסחר. להערכתי לאחר שיחשפו שמות החשודים ויוסר צו איסור הפרסום המנייה עתידה לרדת אף יותר. בכל זאת מדובר במעגל הקרוב ביותר לבנימין נתניהו".
עריכה: איתמר זיגלמן