שר התחבורה ישראל כ"ץ אמנם הבטיח שבפסח הקרוב עם ישראל יוכל לנסוע מירושלים לתל אביב ולהפך ב-28 דקות, אבל כעת מתברר שזה ככל הנראה כבר לא יקרה. הנהלת רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) לרשות ניירות ערך כי הפעלת הקו תידחה בכחצי שנה, וזאת משום שטרם התקבלו כל האישורים הרגולטורים הנדרשים להפעלתו. 

מרכבת ישראל נמסר כי "בדיון שערך אתמול מפכ"ל המשטרה בדבר הפעלת הקו המהיר לירושלים, בו השתתפו אנשי רכבת ישראל וגם נציגי שאר כוחות ההצלה, הוגדרו האמצעים הבטיחותיים הנדרשים והאימונים ההכרחיים לשם הפעלתו המסחרית המלאה. העבודה על הקו נמשכת בתכליתיות ובנחישות, ובכלל זה השלמת הנחת המסילות, הקמת אמצעי החשמול והמוכנות לנסיעת רכבות".
עוד נאמר בהודעתה הרכבת, כי "נסיעות המבחן בקטעי הקו המחושמלים כבר החלו, הסמכת הנהגים נמצאת בעיצומה וצוותי תחנת ירושלים-נבון משלימים את ההכנות לפתיחת התחנה. החל מהשבועות הקרובים יתקיימו נסיעות מבחן, אימונים והדגמות לאורך הקו, בכלל זה עם נוסעים, באישור מיוחד של המשטרה וכוחות הבטיחות. הנסיעות המסחריות בקו עתידות להיפתח רק עם השלמת כל האמצעים שדרשה משטרת ישראל, בעוד מספר חודשים".

כזכור, רק לפני כחודש וחצי הודיע השר כ"ץ על פתיחת הקו עוד לפני פסח. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב", הסביר אז השר, "מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים".
 
כזכור, בהודעת משרד התחבורה מלפני חודש, נאמר כי בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הקו, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים-תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו. 

בשלב הראשון, הרכבת תפעיל מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (על שם הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל כמה חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.