נציגי אינטל הודיעו במהלך פגישה שהתקיימה הבוקר (רביעי) במשרד הכלכלה בהשתתפות השר אלי כהן, מנכ"ל המשרד, שי רינסקי, מנהל הרשות להשקעות, נחום איצקוביץ' והמדען הראשי עמי אפלבוים ונציגי חברת אינטל, המנכ"ל, יניב גרטי ומנהל המפעל דני בן עטר, כי בכוונתם להרחיב את פעילות הייצור במפעל בקרית גת, כבר במהלך השנה הנוכחית. מדובר בהשקעה של חמישה מיליארד דולר, שתושלם עד שנת 2020.

בעקבות הפגישה ולאור פנייתה הרשמית של החברה, אשר צפויה להתקבל במהלך היום, צפויה להתכנס ועדת המנכ"לים (אוצר, כלכלה, מיסים) כבר בחודש הקרוב, על מנת לאשר עקרונית את המתווה המוצע על ידי החברה. ואחרי ההתכנסות, תוגש תוכנית מפורטת לרשות ההשקעות במשרד הכלכלה, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, לבדיקה פרטנית.

 על פי דיווחי אינטל, היקפי היצוא של החברה גדלו במהלך 2017 בעקבות ההשקעה הקודמת, שעמדה על שישה מיליארד דולר. ההיקפים צפויים להוסיף ולגדול גם במהלך השנה, על רקע המשך ביצוע ההשקעה. 

 שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן הסביר כי "בחירתה של חברת אינטל להמשיך ולהשקיע באופן משמעותי בישראל הינה הבעת אמון חשובה במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית". לדבריו, פעילותה בארץ בתחום המו"פ והייצור המתקדם, תומכת במדיניות משרד הכלכלה, להגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בכלל, ובפריפריה בפרט. "אנו רואים באינטל שותפה לדרך ובחירתה החוזרת להשקיע בישראל מחזקת את הכלכלה והתעסוקה בישראל ואנו צופים ששיתוף פעולה זה יימשך גם בעתיד", הסביר כהן, "למעלה מ-320 חברות זרות פועלות בישראל ולהן תרומה משמעותית לצמיחה, לחדשנות, לייצוא ולתעסוקה".