שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו היום (רביעי) לישיבה מכרעת בנושא עתיד הרפורמה בחברת החשמל. בישיבה ישתתף גם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, שהוביל את מתווה הרפורמה, וכן שני המשנים ליועץ המשפטי לממשלה. הישיבה מתכנסת בהמשך לישיבה שנערכה לפני כשבועיים שהסתיימה ללא תוצאות.

היועצים המשפטיים באוצר גיבשו בימים האחרונים מתווה מסוים שיאפשר את ביצוע הרפורמה מבלי לפגוע במעמד העובדים. באוצר יסבירו שהחלופה לקידום המתווה, תוך שמירה על זכות השביתה, עדיפה על כל חלופה אחרת. יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, שב והודיע אתמול כי העובדים תומכים בקידום הרפורמה ומבחינתם היא אמורה הייתה לצאת לדרך כבר ב־2003.

לדברי צרפתי, פרט לסעיפים שוליים, הסעיפים המשמעותיים של הרפורמה כבר מסוכמים. הוא הבהיר שקידום הרפורמה תלוי בביטול מתווה איסור השביתה בבג"ץ ונושא זה מונח לפתחו של ראש הממשלה. בלב לבה של הרפורמה עומדת פרישתם של כ־2,000 מעובדי חברת החשמל, מכירת חמש תחנות כוח למעט אחת (המוסבת מפחם), וויתור על ניהול המערכת. יצרני החשמל הפרטיים מתנגדים בתוקף לרפורמה במבנה הנוכחי שכן לדעתם היא מנציחה את מעמדה של החברה כמונופול.

שי באב"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שי באב"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90