קרן ההשקעות אייפקס הבינלאומית (להבדיל מאייפקס הישראלית, המנוהלת על ידי זהבית כהן - י"ש) מפטרת כ־50 מעובדי חברת סינרון שבבעלותה, שמהווים שליש ממספר עובדי החברה, כך נודע ל”מעריב־השבוע”.מדובר בחלק מתוכנית התייעלות מקיפה, שעליה החליט הדירקטוריון לנוכח הירידה ברווחיות. המהלך יוצא אל הפועל פחות משנה לאחר שחברת מוצרי הקוסמטיקה נרכשה מאיש העסקים שמעון אקהויז ב־397 מיליון דולר.
ייתכן שצעדים אלה ננקטים כדי לשפר את הרווחיות לצורך מכירה עתידית של החברה על ידי קבוצת אייפקס. כך או אחרת, נראה שלקרן ההשקעות הבינלאומית אין סנטימנטים רבים לעניין התעסוקה, הנחשב לאחד התחומים הרגישים ביותר בישראל. המפעל ביקנעם העסיק עד לפני שנה כ־200 עובדים. במהלך השנה הצטמצם מספרם ל־135 וכעת הוא צפוי לעבור קיצוץ נוסף, כך שמספר המועסקים בפועל יהיה נמוך מ־100, כמחצית מהעובדים שהועסקו רק לפני שנה בלבד.
הפיטורים יתמקדו בעיקר בפעילות המטה של המפעל ביקנעם. הכוונה היא לצמצם את מספר העובדים בתחומי הכספים, המחלקה המשפטית, מערכות המידע והשיווק. אלה ימוקדו בהדרגה במטה הניהולי של החברה, בוויילנד מסצ’וסטס שבארה”ב. בנוסף, הוחלט על סגירת עוד פעילויות בישראל ולהעבירן לחו”ל. במסגרת זאת פנתה ההנהלה למדען הראשי במשרד הכלכלה בבקשה רשמית לסגור את פעילות חברת הבת OR SCANE, שעבורה קיבלה החברה האם מענקים בגובה מיליוני שקלים. נראה כי המדען הראשי ידרוש לקבל חזרה את מרבית המענקים שהועברו לחברה. 

פעילויות נוספות שייסגרו או נסגרו, הן של חברות הבת אילומינייס, חברת RBT וחברת אולטרה שייפ (שתתמקד אך ורק בפעילות המו”פ ביקנעם - י"ש). כתוצאה מכך עלול ללכת לאיבוד ידע בתחומי המחקר והפיתוח של תעשיית תכשיטי היופי שצברה החברה בשנים האחרונות. פעילות החברה בישראל תצומצם אך ורק לתחומים הבאים: פעילות המחקר והפיתוח ביקנעם, פעילות היחידה העסקית של מוצרי הגוף, היחידה לשירות גלובלי ללקוחות וניהול מכירות המוצרים בישראל ובמדינות המזרח התיכון. סינרון מנוהלת על ידי ג’פרי קורס. האחריות מטעם אייפקס העולמית נמצאת בידי סטיבן דייסון שמקום מושבו בלונדון. בנוסף לפעילות בישראל, החברה מעסיקה בפעילותה הגלובלית כ־500 עובדים נוספים. במסגרת תוכנית ההתייעלות אין כוונה לפטר עובדים בחו”ל. 
יש לציין, כי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, רגיש מאוד לפיטורי עובדים, בעיקר בפריפריה. על פי ההערכות, במשרד הכלכלה לא היו ערים לפיטורים הצפויים בסינרון. על כל פנים כהן הודיע כי הוא לא מתכוון לעבור לסדר היום על מהלך הפיטורים. בתגובה לפניית “מעריב־השבוע” אישרו בחברה שבכוונתם להפסיק את עבודתם של עשרות עובדים והוסיפו: “סינרון קנדלה תמקד את פעילותה בישראל במספר פעילויות ליבה מרכזיות ובכללן מו”פ, יחידת מוצרי הגוף והשירות הגלובלי. כמו כן תמשיך החברה לייצר חלק מהמוצרים בישראל. פעילות המכירות במזרח התיכון ובאירופה תמשיך לפעול מיקנעם”.