הנהלת קבוצת התקשורת HOT החליטה לדחות את יישום המיתוג מחדש שאמור היה לצאת לדרך במהלך החודש הבא - כך נודע ל"מעריב". החלטת המיתוג שהתקבלה לפני כשנה, כחלק מקבוצת אלטיס, הייתה כרוכה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. בדיונים בהנהלת החברה הוחלט לבחון מחדש את ההוצאה הנדרשת, וכן האם הרצון לשייך את הוט לקבוצת אלטיס לא עלול לפגוע במותג הנחשב לאחד החזקים בשוק התקשורת. לדברי מנכ"לית החברה, טל גרנות גולדשטיין, "היישום להחלפת המותג נדחה מכמה סיבות וגם אלטיס הורידו הילוך. אנחנו שוקלים מחדש איך לעשות את המיתוג בצורה הנכונה שתתאים לשוק הישראלי, יחד עם היתרונות של המיתוג הבינלאומי של קבוצת אלטיס".
 
הוט הרוויחה ב־2017 סכום של 246 מיליון שקל - זינוק של 486% בהשוואה ל־2016. את הרבעון הרביעי סיימה ברווח של 78 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון ב־2016. מדובר בחברה הראשונה בענף התקשורת המפרסמת דוחות שנתיים של 2017. כל האחרות ידחו את הפרסום לסוף מרץ. הרווח גדל בזכות הפחתה של 230 מיליון שקל בהשקעות וירידה בהוצאות הפחת. ב־2016 נרשמה הוצאה חד־פעמית של 250 מיליון שקל לקניית חלקה של הוט ברשת פרטנר. ב־2016 גם נרשמו כמה הוצאות פחת חד־פעמיות מ־2016 שלא חזרו על עצמן אשתקד. ה־EBITDA (הרווח המתעלם מרעשי רקע כמו הוצאות ריבית, מסים ופחת) של החברה ב־2017 גדל ב־5% ל־1.7 מיליארד שקל.
 
הוט נשלטת על ידי קבוצת אלטיס שבבעלות פטריק דרהי. שכר המנכ"לית גרנות גולדשטיין הסתכם אשתקד ב־3.1 מיליון שקל. החברה הנפיקה אגרות חוב בהיקף של 800 מיליון שקל המגיעים בספטמבר לפירעון. עם זאת, עדיין לא הוחלט אם החברה תמחזר את החוב או תפרע אותו ותביא בפועל למחיקה ניירות הערך של הוט מהמסחר בבורסה (המניות לא נסחרות והוט היא חברה מדווחת בלבד). ההכנסות גדלו ב־4% ל־4.2 מיליארד שקל.

טל גרנות גולדשטיין. צילום: רמי זרנגר
טל גרנות גולדשטיין. צילום: רמי זרנגר

 

זאת ועוד: התחרות בשוק הטלוויזיה הפחיתה את מספר המנויים ב־22 אלף ל־789 אלף. למרות זאת, ההכנסה הממוצעת למנוי (המכונה ARPU) ירדה בשוליים מ־233 שקל לחודש ל־230 שקל. הוט נטועה חזק בשוק הטלוויזיה, בין השאר בזכות השקעה בהפקות מקור של 8% מזכויות השידורים (150 מיליון שקל) והשקעה כוללת בתוכן של 650 מיליון שקל. הבשורה הגדולה מגיעה מחברת הבת הוט מובייל - מספר המנויים זינק ב־117 אלף ל־156 אלף, המחיר הממוצע למנוי עלה מ־50 שקל לחודש ל־52 שקל, וההכנסות גדלו ב־18% ל־1.2 מיליארד שקל. 
 

המנכ"לית גרנות גולדשטיין: "למרות התחרות רשמנו ברבעון הראשון של 2018 גידול חיובי במצבת הלקוחות לראשונה מזה שמונה שנים. הטענות על עיכובים בפריסת הרשת אינן נכונות. אנחנו פרוסים ברוב המוחלט של הפריפריה וב־93% מישראל. אנחנו פועלים בדיוק לפי הנחיות משרד התקשורת ויש דין ודברים ביחס לפריסה באזורים עם ביקוש נמוך או אפס ביקוש. השוק הסיטונאי פעיל ומי שרוצה יכול להתחבר אלינו. היינו שמחים שפריסת תשתיות תעבוד גם בהקשר של בזק".