היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק דוד גרנות נענה לתביעת הגופים המוסדיים ויביא לאישור האסיפה הכללית את הצעה למינוי שלושה חברי דירקטוריון חדשים מטעמם. השמות המוזכרים הם בעלי ניסיון בתחום התקשורת, ובהם מנכ"ל פרטנר לשעבר דוד אבנר ומנכ"ל בזק לשעבר אמנון דיק. ההחלטה של גרנות, שתימסר היום או מחר, היא תגובה למכתב ששוגר אליו בסוף השבוע על ידי חברת הייעוץ אנטרופי, ולפיו אין מניעה מבחינת משרד התקשורת לכינוס האסיפה ולמינוי הדירקטורים מטעם המוסדיים.



בזק ביקשה לבדוק אם העובדה שהם מייצגים גופים המחזיקים במשותף ב־6.5% ממניות בזק, אינה מפירה את כללי משרד התקשורת. אגב, תשובה מטעם משרד התקשורת נמסרה בעל פה גם לחברת בזק.



האור הירוק של משרד התקשורת עלול לסבך מחדש את מבנה הדירקטוריון. על פי הסכם עקרונות עם קבוצת שאול אלוביץ', הוא רשאי למנות מטעמו שלושה חברי דירקטוריון ולהמליץ על שניים נוספים. מינוי דירקטורים חיצוניים חדשים (נוסף על זאב וורמברנד, שמונה מטעם פסגות) יחליש עוד יותר את קבוצת אלוביץ'.



חקירותיו יפגעו בחברה? שאול אלוביץ', צילום: פלאש 90
חקירותיו יפגעו בחברה? שאול אלוביץ', צילום: פלאש 90



בזק הצהירה על רווחים צפויים של 1.4 מיליארד שקל, אך הטלטלה בחברה מסכנת ההערכה



בתוך כך, יום לפני ליל הסדר, ב־29 במרץ, תפרסם בזק את הדוחות הכספיים שלה, ועמם יפורסמו דוחות חברות הבת פלאפון, בזק בינלאומי ויס.


החברה העריכה לפני כחצי שנה שהרווח השנתי שלה יסתכם ב־1.4 מיליארד שקל. עם זאת, לנוכח החקירה המשטרתית והטלטלה בחברה, ייתכן שהרווח בפועל יהיה נמוך מהחזוי. כך או כך, דירקטוריון החברה כבר החליט להפחית ל־70% מהרווח את שיעור הדיבידנד במזומן שיחולק.



זאת ועוד, בסוף השבוע נחתמו בין בזק לבין כמה גופים מוסדיים, בראשות קבוצת הראל השקעות הסכם התחייבות לרכוש מבזק, במסגרת הנפקה פרטית, איגרות חוב בהיקף 550 מיליון שקל. אלה יונפקו במסגרת הרחבת סדרת אג"ח קיימת (סדרה 9), המגיעה לפירעון בתחילת דצמבר. תנאי גיוס ההון לא נמסרו, אבל ההנפקה תבוצע לפי תשואה שנתית של 2.7%, הגבוהה מהריבית בסדרה המקורית.



בהנחה שהחברה לא תנפיק איגרות חוב נוספות עד אותו מועד, יעמוד ההיקף הכולל של איגרות החוב על 2.1 מיליארד שקל בערך נקוב. גיוס חוב נוסף, באמצעות הלוואה פרטית בהיקף של 600 מיליון שקל, הושלם בשבועות האחרונים באמצעות קבלת הלוואה מבנק הפועלים. אמש לא התקבלה תגובה בזק לידיעה.