חברת התעופה הלאומית, "אל על", פרסמה הבוקר (רביעי) את דוחותיה הכספיים לשנת 2017 וחשפה ירידה חדה ברווח הנקי, וזאת למרות עלייה בהכנסות החברה. על פי הדוח, הכנסות החברה בשנת 2017 עלו ב-3% לעומת השנה הקודמת, והגיעו ל-2.1 מיליארד דולר, לעומת זאת, הרווה הנקי של החברה צנח מ-80.7 מיליון דולר ב-2016 ל-5.7 מיליון דולר בלבד.



על פי הדוח, הגידול בהכנסות נבע מהמשך העלייה בכמות הנוסעים שהטיסה החברה, גידול שעמד על כ-2.4%, החברה אף הגדילה במעט את תפוסת הנוסעים בטיסותיה, מ-84% ל-84.7%. אך למרות הגידול בהכנסות ובכמות הנוסעים, רווחי החברה ירדו באופן חד של 92.94%, וזאת, בין השאר, בשל הגידול בהוצאות על השכר והדלק, הפרשה למענקים, והוצאות מס נוספות. כמו כן, פחת נתח השוק של אל על מתנועת הנוסעים בנתב"ג, מ-32.6% ב-2016ף ל-28.5%.



גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, בירך על העלייה בהכנסות, וציין כי החברה נמצאת בתהליך אסטרטגי שאמור להשפיע על המאזנים בשנים הבאות. "במהלך שנת 2017 התמודדה החברה מול התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי,  כתוצאה מגידול משמעותי במספר המושבים של חברות זרות ובמיוחד חברות ה-Lowcost", הסביר אוסישקין, והוסיף כי "על אף הסביבה העסקית המאתגרת, החברה רשמה גידול של כ-3% בהכנסות, לצד זה רשמה החברה גידול בהוצאות שנבעו הן מהשינויים בשערי החליפין בעיקר של השקל מול הדולר שהשפיעו בין היתר על הוצאות השכר והן מעליה במחירי הדלק, ובהוצאות אחרות. אל על מצויה בעיצומו של תהליך אסטרטגי של התאמת החברה לשינויים הנדרשים לשם שמירה על מעמדה התחרותי והמשך מיצובה כשחקנית המובילה בשוק התעופה הישראלי: ההצטיידות במטוסים החדשים והמתקדמים מדגם "הדרימליינר", שאנו רואים בה גורם משנה כללי משחק מבחינת החברה, אשר יביא לשדרוג חוויית הנוסע ולחסכון בהוצאות התפעוליות של החברה".