"תפקיד היועצת לביטחון לאומי בממשל האמריקאי לא הוצע לי על ידי הנשיא דונלד טראמפ, או מי מאנשיו, ואין לי תוכניות לקבל את התפקיד". כך אמרה אתמול ל"מעריב" צפרא כץ, מנכ"לית ענקית התוכנה האמריקאית אורקל. כץ, שהשתתפה בכנס הייטק בינלאומי, הוסיפה כי היא אינה מבינה את מקור הפרסומים שנפוצו בתחילת החודש בתקשורת האמריקאית. 
 
"נכון שאני יועצת לממשל בנושאים נקודתיים, הנוגעים לתחומי הטכנולוגיה, אך לא מעבר לכך", הוסיפה כץ. מנכ"לית אורקל נמנתה עם הצוות המצומצם שליווה את הנשיא דונלד טראמפ לקראת המעבר לבית הלבן. כץ היא הישראלית לשעבר הבכירה ביותר במערכת הכלכלית האמריקאית בכלל ובתחום ההייטק בפרט. אורקל, הנשלטת על ידי לארי אליסון, פעילה בישראל שנים רבות ומפעילה מספר מרכזי תוכנה ופיתוח עם מאות עובדים. אליסון (73), יהודי־אמריקאי, הינו אחד התורמים הגדולים לצה"ל. במהלך כנס FIDF האחרון, שהתקיים בסוף 2017 בלוס אנג'לס, תרם אליסון סכום שיא של 20 מיליון דולר.
 
כץ, שדיברה במהלך כנס ההייטק, שאורגן על ידי חברת לנדמרק, הוסיפה: "זה הזמן הטוב ביותר להשקיע בישראל, בגלל חשיבות הטכנולוגיה ופתרון הבעיות. היחסים עם ארה"ב נמצאים במומנטום חיובי וזה חשוב". לדבריה, "הייתי באורקל 20 שנה ועסקתי בסטארט־אפ, אבל ישראל זה לא רק סטארט־אפ ניישן, אלא מובילה עולמית בתחומי הטכנולוגיה". לטענת כץ, "כוח המחשוב הנוכחי הוא עצום, ויכול לסייע בקידום תחומי הטכנולוגיה, פתרונות זולים של אחסון בענן ויכולת מקצועית יוצאת מהכלל. זה אחד הזמנים המעניינים להשקעה בישראל".

חברת אורקל. צילום: רויטרס
חברת אורקל. צילום: רויטרס