כבר כמה שבועות שישנם שיבושים בנמל אשדוד ומאתמול גם בנמל חיפה. על רקע זה, נשיא התאחדות התעשיינים, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשיא לשכת הספנות וויו״ר איגוד המובילים, שלחו הבוקר מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להתערבותו.



במכתבם הם כותבים בין השאר ש"בשבועות האחרונים אנו חווים עיצומים ואי סדר בפעילות השוטפת של נמל אשדוד, כאשר מטענים בייבוא ובייצוא לא מועמסים ונפרקים מאניות בפרק זמן סביר. היום נמל חיפה הצטרף לעיצומים אלו, אשר פוגעים באופן ישיר במגזר העסקי ובכלכלת מדינת ישראל. המשך ההפרעות בפעילות השוטפת של נמלי חיפה ואשדוד מסוכנות למגזר העסקי ועלולות להביא לידי פגיעה חמורה בכלכלת מדינת ישראל, לפיכך אנו מבקשים את התערבותך הדחופה בנושא". 

מההסתדרות נמסר שאכן יש שיבושים בנמל אשדוד וחיפה משום שהמו"מ להסכם שכר נמשך כבר חמש שנים ועל רקע זה ועד עובדי נמל חיפה התפטר אתמול ובנוסף לכך העובדים בנמל אשדוד מוחים על הקנסות שמוטלים עליהם במידה ובמסגרת עבודתם הם פוגעים בחלק מהסחורות שמעמיסים או מפרקים מהאניות.

בשיחה עם מעריב, אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה ונמלי היום הצדיק את השיבושים: "אני קורא לממשלה, שהיא הבעלים של הנמלים, לשיא קץ לסגה הנמשכת כבר חמש שנים. עובדי הנמלים חרדים לפרנסתם והם רואים כיצד מקימים נמל חדש בחיפה, מתכננים נמל חדש באשדוד ואילו הסכם השכר נמשך ונמשך ומשאיר אותה ללא הגנה. אני גם מבין את עובדי נמל אשדוד. על פי התקנות החדשות הם נענשים במידה והם עובדים במהירות ובגלל המהירות משהוא משתבש.  ומאחר והם לא רוצים לקבל קנסות הם עובדים בקצב רגיל. אם הנהלת הנמל רוצה שהעובדים יחזרו לעבוד במהירות  שיבטלו את התקנות החדשות".