"שופרסל ערוכה ביותר להתמודדות עם גורמים בינלאומיים שייכנסו לישראל, אבל אני מעריך שהכניסה שלהם לא תהיה רלוונטית לתחום המזון. אני גם לא מבין מה עושות פה רשתות כמו וולמארט או אמזון. ייתכן שהן באות לכאן אך ורק כדי לחפש טכנולוגיה ולקחת את הדברים החכמים". כך אומר ל"מעריב־השבוע" מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן.



עם פרסום דוחות הרשת ל־2017 דיבר המנכ"ל על מגוון נושאים. בתגובה לשאלה על האפשרות לתחרות בתחום הטואלטיקה, הוא אומר: "התחייבתי שבתפר שבין הרבעון השלישי של 2018 לרביעי התחרות תגבר והמחירים יירדו".



ל"מעריב־השבוע" נודע כי שופרסל עומדת להשקיע עד סוף השנה 50־60 מיליון שקל במיתוג של ניו־פארם ובהיערכות לתחרות ולהורדת מחירים. על סוגיית סימון המחירים מוסיף אברכהן: "מדובר במהלך מוטעה ואנכרוניסטי שבסופו של דבר לא יועיל לצרכן. מופעל כאן לחץ של מספר מצומצם של גורמים המונע את הקִדמה בעולם הקמעונאות. "בכל העולם יש תגים אלקטרוניים שניתן לבדוק בהם את המחירים, ורק בישראל נשארנו עם משהו לא הגיוני שלא תורם להוזלה".



שופרסל נמצאת בעיצומה של עבודת מטה הנוגעת לתחום המכירות המקוונות, ובמהלך 2018 תשלים הרשת את הקמתו של מחסן אוטומטי רובוטי באזור מתחמי הלוגיסטיקה שליד שוהם. על התוכניות להרחבת הפעילות בתחום המותג הפרטי הוא מוסיף: "אנחנו שואפים שהיקף מכירות המותג יגיעו בקרוב ל־25% ובטווח הארוך יותר - ל־30%. אנחנו נכנסים לענפי העופות, הדגים, הפירות והירקות. בדקנו אפשרות לשווק יוגורט יווני בשיתוף מחלבה משם, וזה לא התקדם. בחודש הבא נשיק שיתוף פעולה באמצעות אתר האינטרנט 'אמריקן אאוטלט' ונתחיל בשיווק מוצרי אופנה, הלבשה, הנעלה, תכשיטים ותיקים בחודש הבא במחירים נוחים".



בנוגע למותג "קולה שופרסל" שאותו החלה החברה לשווק לפני כחצי שנה, מסר המנכ"ל נתון מעודכן ולפיו מכירות מוצר זה מהוות 18%־20% ממכירות הקולה הארוזה בכל סניפי שופרסל. אברכהן אף אישר שבכוונתו להרחיב את המותג הפרטי גם לסודה.



רשת שופרסל נשלטת על ידי קבוצת אי.די.בי ומנוהלת על ידי איציק אברכהן. בתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש ישראל ברמן. ב־2017 גדל הרווח הנקי של הרשת ב־5% לעומת 2016 והסתכם ב־275 מיליון שקל. הרווח מהווה 2.3% ממחזור ההכנסות. הרווח הנקי ברבעון הרביעי ירד מ־96 מיליון שקל ל־77 מיליון שקל. הכנסות החברה בשנה הקודמת הסתכמו ב־11.9 מיליארד שקל, בדומה ל־2016. ההכנסות ברבעון הרביעי גדלו ב־2% לכדי 2.9 מיליארד שקל. היקף המכירות בדיגיטל מהווה 11.5% מסך המכירות, שהם 1.4 מיליארד שקל.



היקף המכירות מהמותג הפרטי של הרשת הגיע ל־21.3% מסך המכירות והסתכם ב־2.6 מיליארד שקל. שופרסל רכשה את ניו־פארם, ובשנה האחרונה העבירה החברה את מועדון הלקוחות שלה מלאומי קארד אל כאל. עד כה הצטרפו למועדון יותר מ־100 אלף לקוחות. היו"ר ברמן: "בשנה האחרונה המשכנו במיקוד במנועי הצמיחה, כמו חיזוק תחום הדיסקאונט. שדרגנו סניפים ישנים וקידמנו את מהפכת השירות שמטרתה לקדם תרבות ארגונית מוכוונת לקוח. בתחילת 2018 השקנו את חנות Cash & Carry הראשונה שלנו".