חדשות טובות לצרכנים בישראל: בשנתיים האחרונות מחירי המזון בישראל ירדו בכ-5%, זאת לעומת עליה בשאר המדינות החברות ב-OECD. החדשות הרעות הן שלמרות הירידה, המחירים בישראל עדיין גבוהים בכ-19% מאשר ביתר המדינות בארגון. הנתונים מקבלים משנה תוקף לנוכח העובדה שבתקופה שבה נרשמה ירידה במחיר המזון נרשמה עליה של 3% בשכר הממוצע במשק.



שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן (כולנו), אמר כי "נתוני ה-OECD הם עדות להצלחת מדיניות הממשלה במלחמה ביוקר המחיה ולמגוון הפעולות שבוצעו ע"י הממשלה ומשרד הכלכלה והתעשייה. הקלה ברגולציה, הורדת מסים ומכסים, פתיחת השוק ליבוא מקביל, שבירת המונופול בתקינה ושחרור חסמים הם חלק מהצעדים שננקטו בשנה האחרונה ע"י המשרד ומטרתם להמשיך את המגמה באופן שיגדיל את מגוון המוצרים, ישפר את התחרות וימשיך להוביל להורדת מחירים". 



במהלך השנתיים האחרונות ננקטו ע"י משרדי האוצר והכלכלה מגוון רחב של צעדים שנועדו להקל ברגולציה במטרה להוזיל את יוקר המחיה ולפתוח את השווקים לתחרות. בין הצעדים שננקטו אפשר למנות את רפורמת הקורנפלקס (הקלות ביבוא מקביל של מזון), פתיחת מכון התקנים לתחרות, הורדת המע"מ ב-1%, הורדת מס החברות ב-3.5%, הורדת מכסים על מוצרי צריכה ומזון שאינם מיוצרים בישראל, ועוד. 



השר כהן הוסיף עוד, כי "משרד הכלכלה והתעשייה פועל בנחישות להפחתת רגולציה, לשבירת מונופולים בכלל ולמול היבואנים הבלעדיים בפרט במטרה להפחית את יוקר המחיה. לא הגעתי להיות שר הכלכלה והתעשייה רק בשביל לפתוח מפעלים חדשים אלא גם לקדם מהלכים שיאפשרו לציבור בישראל לרכוש במחיר הוגן ולהתפרנס בכבוד. אנו פועלים מצד אחד ליצירת מקורות תעסוקה איכותיים ולשמור השפל ברמת האבטלה ומן הצד השני מקדמים מהלכים נחושים להורדת יוקר המחיה".