חבר הנהלת בנק דיסקונט לוי הלוי, ראש חטיבת טכנולוגיה ותפעול בבנק, הוא המועמד המוביל להחלפת דורון ספיר בניהול חברת כרטיסי האשראי כאל. ספיר קיבל השבוע את אישור הפיקוח על הביטוח לניהול חברת מגדל. הלוי משמש כחבר דירקטוריון כאל, מה שמקנה לו יתרון בהבנת המתרחש בענף כרטיסי האשראי, הן מהצד השיווקי והן בהיבטים הטכנולוגיים, החשובים לא פחות. יש לציין כי ענף כרטיסי האשראי צפוי לעבור מהפכה בשנים הקרובות, וניסיון ניהולי טכנולוגי נחשב בהחלט ליתרון.



הלוי, שהצטרף לבנק דיסקונט ב־2015, נחשב לאחד מבעלי התפקידים המוצלחים, לאחר ששינה את מבנה החטיבה הטכנולוגית, ייעל אותה והוביל חידושים בתחום הדיגיטל. הוא הצליח להוביל מהלכים שלא נעשו שנים. בכך יישם הלוי את ניסיונו הניהולי בחברת מלם.



הצעדים גררו טרוניות מצד העובדים, על כך שהשינויים וסדרי העבודה החדשים בחטיבה נעשו במהירות ומבלי להביא בחשבון את הגורם האנושי. למרות כל אלה, הוא זכה להערכה ולגיבוי מצד מנכ"לית הבנק, לילך טופילסקי־אשר.



המינוי עדין לא אושר סופית. בימים האחרונים נפגשה המנכ"לית עם בעלי תפקיד נוספים, כמו ברק נרדי, סמנכ"ל הכספים בכאל, ואורי שוקר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים, שהציגו את מועמדותם. טופילסקי־אשר נפגשה עם בעלי תפקידים נוספים בענף הביטוח ובתי ההשקעות.



החילופים התכופים בהנהלת כאל מחייבים תהליך קבלת החלטות מהיר. עם זאת, בדיסקונט מעדיפים שהמנכ"ל החדש לא יהיה מינוי חיצוני. זאת הסיבה שטופילסקי־אשר נמצאת בשלבים האחרונים של ההחלטה, שתימסר מיד אחרי הפסח. אמש לא נמסרה תגובת דיסקונט לידיעה.