ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא היום (ראשון) לאישור הממשלה תכנית להקטנת את נטל הרגולציות במדינה. בחישוב שנתי, הדבר יביאו לחסכון של כ-1.35 מיליארד שקל וכ-40 מיליון ימי המתנה לאישורים. בין היתר, תהיה הקלה ברגולציה בנושא קבלת אישורי הג"א (מיגון והנדסה) ממשרד הביטחון לתכניות בניה. מדובר ברגולציה הקשורה לבניית ממ"ד, הצפוייה להביא לחסכון שנתי של 108 מיליון שקל ו-207 ימי המתנה.



התכנית גם כוללת ביטול רגולציות בתחום הטסטים. על פי התכנית, ביצוע טסטים יעוברו לשני זכיינים שיפעלו תחת פיקוח ממשלתי הדוק. רפורמה זו תחסוך כ 144 מיליון שקלו 107 מיליון ימי המתנה. התכנית כוללת ביטול של רגולציות בתחום מכבי האש, בתחום אישור מסמכים רשמיים של המדינה "אפוסטיל" ועוד.



לקראת ישיבת הממשלה, נתניהו שידוע כחסיד ביטול רגולציות אמר: "אנו מתחייבים להמשיך לקצץ בעודף הרגולציה כדי להצעיד את המשק הישראלי למחוזות חדשים של צמיחה ושגשוג. גלגל התנופה של הפחתות הרגולציה צפוי להאיץ את מהלכו בשנים הקרובות". ראש הממשלה הוסיף: "ההיקף ההולך וגדל של עשיית הממשלה במישור זה - מהקלות ברישוי עסקים קטנים ובינוניים, עבור להקלות ליבואנים וליצואנים, וכלה בצמצום הבירוקרטיה שמשפיעה על כל אחד מאזרחי המדינה - מלמד על המחויבות הברורה של ממשלתי לטפל בכל תחום שמתאפיין ברגולציה עודפת. אנו מתחייבים להמשיך לקצץ בעודף הרגולציה כדי להצעיד את המשק הישראלי למחוזות חדשים של צמיחה ושגשוג".