שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נפגש בשבוע שעבר עם ראש ממשלת גיאורגיה וחתם על הצהרה משותפת לקידום הסכם סחר חופשי בין שתי המדינות. זהו הביקור הראשון של שר הכלכלה במדינה זו. השר כהן אמר כי "קיימת מערכת יחסים טובה בין ישראל וגיאורגיה, אך היא לא ממצה את הפוטנציאל לשיתוף פעולה. אנחנו פועלים במרץ כדי לסייע לחברות ישראליות להגדיל את היצוא לגיאורגיה ולחזק את הסחר ההדדי".



במקביל, הוכרז אתמול על הסכם לשיתוף פעולה בין ישראל לסינגפור להרחבת אפשרויות גיוס ההון של חברות הייטק בשני השווקים במקביל תוך רישום כפול של ניירות הערך. השותפות היא חלק ממאמצי שתי הבורסות להגדלת כמות חברות הטכנולוגיה הנסחרות בשני השווקים. על פי ההודעה, שתי הבורסות יפעלו יחדיו כדי לאתר חברות טכנולוגיה וביומד המבקשות לגייס הון כדי לצמוח ולהתפתח בשוק האסייתי ובעולם כולו. הכוונה היא ללוות אותן בתהליך ההנפקה, תוך רישום מקביל למסחר בשני השווקים.



פעילות זו תכלול סיוע לחברות פרטיות בשלב שלפני הרישום למסחר, בתהליך ההנפקה, וכן מתן תמיכה למנפיקים לאחר הרישום, תוך מינוף היכרות הבורסות עם השוק והמערכות השונות אשר בידיהן.



הרישום הכפול של חברות טכנולוגיה יגדיל את הסחירות במניות ואת היצע חברות הטכנולוגיה בשתי הבורסות. חברות יוכלו לקבל הערכות שווי אטרקטיביות מציבור המשקיעים הרחב באסיה והן ומהמשקיעים בישראל.



מנכ"ל הבורסה איתי בן־זאב: "ההסכם יצר ערך ייחודי לחברות הטכנולוגיה הישראליות. חברות פרטיות יוכלו לגייס הון במקביל בשוק הישראלי והגלובלי. אנו רואים פוטנציאל עצום בבורסה של סינגפור כנקודת חיבור לאסיה ולעולם כולו. חברות הטכנולוגיה הישראליות יוערכו על ידי בסיס משקיעים גלובלי. השותפות היא חלק מהמיקוד שלנו בתמיכה בחדשנות ובפיתוח הטכנולוגי ובמתן אפשרות לציבור להשקיע בחברות הטכנולוגיה והביומד המובילות".