ועדת הכספים, בראשותו חבר הכנסת משה גפני ממפלגת יהדות התורה, אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "שעות עבודה ומנוחה", העוסקת בסירוב לעבוד ביום המנוחה השבועי. הצעת החוק תאפשר לעובדים לסרב לעבוד ביום המנוחה התואם את דתם, גם אם הם אינם אנשים דתיים. במסגרת החוק נקבעה ועדת שרים שתדון בבקשות של מפעלים לפטור עובדים מאישור כזה, במידה והמפעל רואה בהפסקת עבודת אותו העובד בשבת, ככזו שתביא לפגיעה משמעותית בפעילות התקינה של המפעל.

החוק אושר בפעם השנייה לקריאה זו לאור בקשה להצבעה חוזרת. יו"ר הוועדה, משה גפני ציין בפתח הדיון כי "הדיונים הראשונים התקיימו בוועדת עבודה ורווחה וביקשו שההצעה תגיע לכאן. הגיעה הטענה שבמידה ויש מפעל שעובד בשבת ויש עובד שהוא אינו דתי, אך הוא אומר שהוא לא רוצה לעבוד בשבת. במידה ואי אפשר להתווכח עמו, באו וטענו כי דבר כזה יכול למוטט מפעלים בישראל, והמערכת תקרוס. אני לא מאמין שזו תהייה התמונה אבל זה מה שטענו".

עוד הוסיף גפני: "קבענו בעקבות זאת כי במידה ואדם שאיננו דתי ביקש לא לעבוד מכוח החוק, וסבור המפעל כי הוא לא יוכל לתפקד בלעדיו, תתכנס ועדה שתורכב מנציגי שרים ותחליט בעניינו. אני רואה בזה חוק נכון למדינה יהודית ודמוקרטית, שימנע אפליה". בתגובה לכך, הגיש משרד העבודה והרווחה התנגדות משותפת לחוק ביחד עם משרד הכלכלה. איילת זלדין, יועמ"ש משרד הכלכלה אמרה בתגובה להצעת החוק כי "אנחנו חוששים כי כיוון שעובדים יגידו שהם לא מוכנים לעבוד בשבת, המעסיקים יהיו מוכרחים לתת תוספות שכר בעבודה ביום זה. דבר שיביא לנטל גדול מאוד על המעסיקים".