לאחר מאבק מתמשך של חודשים ארוכים מול הממשלה, קיבלה היום (רביעי) העיר נהריה בקריאה ראשונה את התיקונים שדרשה בהטבות המס. זאת לאחר שראש העיר, ז'קי סבג, קיים מספר פגישות עם שר האוצר, שר הבינוי והשיכון ושר הכלכלה, בדרישה שההטבות יתקבלו. ועדת הכספים, בראשות חבר הכנסת משה גפני, העבירה את תיקון החוק והחליטה פה אחד כי הוא יועבר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.  



תיקון החוק קובע כי תושבי נהריה יקבלו את שני האחוזים שהורדו להם, כך שהטבת המס הכוללת של התושבים תעמוד על 12% בשנה, ותקרת ההכנסה השנתית הפורה ממס הועלתה ב-42 אלף שקל, ל-198 אלף שקל בשנה. במהלך הדיון בוועדת הכספים התנהל ויכוח בין נציגי משרד האוצר ובין גפני, שטען כי עלות החוק היא 60 מיליון שקל בלבד. כאשר טענו נציגי האוצר כי העלות היא יקרה בהרבה, זעם גפני ואמר: "אני ישבתי על המספרים בישיבות רבות עם משה כחלון, שר האוצר. רק לו אני מאמין". 



החלטת הוועדה באה יממה לאחר חתימת הסכם הגג של נהריה מול משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הכלכלה, לפיו צפויה נהריה לגדול ביותר מ-10 אלף יחידות דיור. בנוסף, בעיר יוקם אזור תעשייה חדש, בהשקעה של 1.7 מיליארד שקל בתשתיות, וכן יושקעו כספים בסלילת כבישים עוקפים, בהקמת מוסדות חינוך, בחידוש פני העיר ועוד. 



בטקס חתימת ההסכם שנערך אמש בנהריה אמר שר האוצר כחלון: "אנחנו בדרך להכפיל את מספר תושבי מדינת ישראל ולכן עוברים עיר עיר. נהריה תקבל בתשתיות 1.7 מיליארד שקל. כל הזוגות הצעירים בנהריה, הזכאים למחיר למשתכן, יוכלו לרכוש דירה ב-30 אחוז ממחירי השוק. ישנה השקעה של רבע מיליארד שקל למוסדות ציבור, מאה מיליון שקלים לשיפוץ השכונות הוותיקות, ומאה מיליון שקל להקמת אזור תעשייה חדש וייחודי. אנחנו בעד חדש, אבל לא שוכחים את הישן".



שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר: "ראש העיר קובע כאן סטנדרטים חדשים בשלטון המקומי, הממשלה מתיישרת, ובגלל זה נהריה נראית כך. תמיד כשיצאנו לפעולות בלבנון נהריה הייתה קרובה לליבנו".