נציג בנק דיסקונט לא יתייצב בוועדת החקירה של האשראי לטייקונים ב־15 ביולי, המועד שאליו זומן, כך נודע ל"מעריב". הסיבה לכך אינה בהכרח משחק הגמר של המונדיאל שיהיה באותו יום אלא משיקולים אחרים הנוגעים לבנק. פגישת התיאום נקבעה בשיחה טלפונית שבעקבותיה הודיע הבנק שלא יוכל להתייצב. שבוע לאחר מכן יוצאת הכנסת לפגרה וספק אם ניתן יהיה לקיים את הדיון במהלך תקופה זו. במקביל פנה יו”ר ועדת החקירה איתן כבל במכתב לדיסקונט ולבנק הבינלאומי בדרישה לקבל מסמכים הנוגעים לאשראי שניתן לטייקונים כמו אליעזר פישמן, שאול אלוביץ, לב לבייב ונוחי דנקנר.
 
הדרישה לבנקים הבינוניים מתקבלת בהפתעה, כי חלקם באשראי לטייקונים היה נמוך משמעותית ביחס לבנקים הגדולים לאומי והפועלים. כבל הודיע כי בימים הקרובים תנוסח פנייה גם לבנקים הגדולים, ומבדיקת "מעריב" מתברר שפנייה כזאת טרם נעשתה. זאת ועוד: בית המשפט העליון קבע בתחילת החודש שאין לחייב את הפיקוח על הבנקים לחשוף את דוחות הביקורת על מתן האשראי לקבוצת אי.די.בי.
 
בפיקוח עדיין לא התקבלה החלטה אם לשתף פעולה עם ועדת החקירה בעניין זה. אם יוחלט לחשוף מידע, יהיה זה אך ורק מידע פומבי, זאת למרות שכבל התחייב לשמור על סודיות במידה שמדובר במסמכים חסויים. נראה שח”כ כבל בחר לפנות תחילה לבנקים הבינוניים כדי להפנות את הזרקור מיד לאחר מכן לעבר הבנקים הגדולים ולמשוך לשם את מירב הכותרות. יו”ר ועדת החקירה טרח להדגיש כי לזימונם תחילה של דיסקונט והבינלאומי אין משמעות, וכי בימים הקרובים ישלחו מכתבי הזימון גם לבנקים הגדולים.

איתן כבל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
איתן כבל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90