מחלוקת חריפה בין משרד האוצר למשרד התקשורת שהתגלעה בסוף השבוע איימה להכשיל את הליך הפרטת רשות הדואר, ובעקבות כך זומנה ישיבה דחופה בהשתתפות שר התקשורת איוב קרא ומנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד, והמחלוקת נפתרה. היום תתכנס ועדת השרים להפרטה בראשות שר האוצר משה כחלון כדי לאשר את התהליך. 
על פי התוכנית, הפרטת הדואר תכלול מכירת 20% ממניותיה למשקיע פרטי, והמניות יהיו חסומות לשבע שנים. בשלב השני שמתוכנן לעוד שנתיים, יונפקו 20% נוספים מהמניות. תג המחיר לעסקה נאמד ב־1.2 מיליארד שקל, והוא מותנה בהערכת שווי. במשרד האוצר דרשו שבנק הדואר יופרד מרשות הדואר - מהלך המחויב בהתאם לחוק. בעתיד תיבחן האפשרות לקבלת רישיון בנק מסחרי עבורו.
כדי לא לפגוע באטרקטיביות של תהליך ההפרטה סוכם כי התמורה שתתקבל מהמשקיע לא תלך לקופת המדינה אלא תשמש להגדלת הונו של בנק הדואר, וכן אפשר יהיה לכלול אותה במסגרת העסקה. עוד סוכם על מתווה שיאפשר את המשך אחזקת הסניפים בפריפריה, אף שהיא אינה מוצדקת מבחינה כלכלית. עוד נקבע כי במסגרת התוכנית יפרשו 1,200 עובדי הרשות, ועד העובדים יתחייב לגמישות ניהולית והתהליך כולו ייעשה בליווי ההסתדרות. המדינה תזרים לצורך העניין באופן מיידי 126 מיליון שקל, נוסף על 330 מיליון השקלים שכבר הוזרמו. 

עוד לפני שהתקיימה הישיבה הביע השר קרא את תסכולו מהשינויים של הרגע האחרון שהוכנסו במתווה ההפרטה ושלא שותף להם. לכן הוא הבהיר שאין בכוונתו לשתף פעולה, ועל הפרק עמדה האפשרות לביטול הישיבה היום. ההנחה הייתה ששר האוצר משה כחלון אינו מעוניין להשלים את ההפרטה. אלא מאוחר יותר הובהר לו שהמדובר באי הבנה וכי כחלון נחוש להשלים את תהליך ההפרטה של הדואר.
ממשרד התקשורת נמסר ל”מעריב־השבוע” בתגובה: “השר איוב קרא נחוש לקדם את סוגיית הפרטת הדואר. לאחר דין ודברים של השר עם האוצר והדירקטוריון, הצליחו הצדדים להגיע לנוסחת הסכמה המקובלת על כולם”. במשרד האוצר הכחישו אתמול מכל וכל את הטענות והסבירו כי ההאשמות נגד שר האוצר לא מבוססות, כי הפרטת הדואר מטופלת ברשות החברות הממשלתיות וכי האוצר תומך בתהליך. 
זאת ועוד: דירקטוריון חברת הדואר בראשות חזי צייג אישר בסוף השבוע את המלצת המנכ”ל דני גולדשטיין למינוי שלוש סמנכ”לים בכירים מהמגזר הפרטי להנהלת החברה. מדובר בשלומי גבאי, לשעבר מנכ”ל IKEA ישראל, שמונה לסמנכ”ל ולמנהל חטיבת שילוח וסחר חוץ; בדן כרמלי, מנכ”ל איגוד לשכות המסחר אשר יתמנה בתחילת אוקטובר לסמנכ”ל משפט ורגולציה, ליועץ המשפטי בדואר ישראל ולחבר בהנהלת החברה; ובמאיה קלדרון, שתשמש סמנכ”ל חדשנות ופיתוח עסקי וכן חברת הנהלה. קלדרון תוביל את כל תחום הפיתוח העסקי, לרבות ליווי והקמה של חממה טכנולוגית לסטארטאפים שתקים החברה.