על מה מוציאים חיילי צה"ל את כספם? בדיקה שערך "יותר" - מועדון הצרכנות לחיילים של "יחד למען החייל" (קרן לב"י והאגודה למען החייל) - חושפת את נתוני הצריכה העדכניים בקרב חיילים בשנה החולפת, וממנה עולה כי ההוצאה השנתית של חייל/ת היא כ־17,400 שקל. חיילי צה"ל מוציאים בממוצע כ־1,100 שקל בחודש בכרטיס אשראי, בנוסף להוצאת מזומנים. נתונים אלה מראים עלייה של כ־15% בהוצאות החיילים, בהשוואה לשנה שעברה.



כ־26% מסכום זה הם מוציאים על מזון, משקאות, טבק, מסעדות ובתי קפה, וכ־22% על בילויים, אופנה ונעליים. משכורת צבאית של חייל נעה בין 810־1,616 שקל (תלוי באופי השירות). על פי הנתונים שבידי המועדון, ממוצע ההוצאה החודשית של החיילים והחיילות הוא כ־1,450 שקל: כ־1,100 שקל באשראי "יותר" וכ־350 שקל במזומן. מדובר כאמור בעלייה בשיעור של כ־15% משנה שעברה.



במקביל לפרסום הנתונים, אתמול נערך בפארק הירקון בתל אביב "פסטיבל יותר" של "יחד למען החייל", בשיתוף ידידי האגודה למען החייל בבריטניה. מדובר באירוע המתגייסים הגדול בישראל, ואליו הגיעו כ־20,000 מועמדים לשירות צבאי, שנהנו מהופעות של האומנים עדן בן זקן, "התקווה 6", סקאזי ורגב הוד. בנוסף, נפתחה במקום לשכת גיוס של הבקו"ם, עם כ־110 עמדות מחשב מאוישות עבור המתגייסים שקיבלו מידע אישי על שיבוצם בצה"ל. עוד התקיים הפנינג עם מתחמי אטרקציות וחלוקת מתנות, מיצג של 26 חילות בצה"ל אשר מסרו למתגייסים מידע חיוני על השירות הצבאי והתפקידים השונים. נציגי הסברה ענו על שאלות הנוגעות לגיוס.



לאירוע הוזמנו כל המתגייסים לשירותי הביטחון מיולי 2018 עד מאי 2019.