מלונאי אילת אולי מקטרים, אבל משרד התיירות עושה עבורם את העבודה. החל מחורף 2018, כלומר מחודש אוקטובר הקרוב, יחלו חברות תעופה אירופיות להפעיל טיסות לאילת משלושה יעדים שונים. בעונת החורף האחרונה נחתו בשדה התעופה בעובדה 130 אלף תיירים שהכניסו למשק 600 מיליון שקל. כחלק ממאמצי השיווק, משרד התיירות משקיע באיכות התשתיות התיירותיות ובתחזוקת הטיילת בעיר. ההנחה היא שבחורף הקרוב יגיעו מאירופה לאילת יותר מ־150 אלף תיירים. משרד התיירות מסבסד את הטיסות ב־45 יורו לנוסע, ו־15 יורו נוספים משולמים על ידי המלונות. תמריץ נוסף הוא כמובן הפטור ממע”מ (17%).



שר התיירות יריב לוין כבר חנך בסוף השבוע קו תעופה חדש ממדריד לאילת באמצעות חברת אייר אירופה הספרדית. מדובר בטיסה שבועית שתצא מנמל התעופה בארחס במדריד ותנחת בנמל התעופה עובדה. מחיר הטיסה הלוך ושוב יעמוד על כ־200 יורו. חברות נוספות שכבר הכריזו על כוונתן להפעיל יעדי טיסה לאילת בחורף הקרוב הן חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר וחברת הלואו קוסט ההולנדית טראנס אוויה, הנמנית עם קבוצת KLM.



זאת ועוד: לפני כמה שבועות שוגרה הודעה רשמית מחברת התעופה אדלווייס (מקבוצת לופטהנזה הגרמנית) על השקת קו טיסה ישיר מציריך לאילת החל מ־28 באוקטובר. מנכ”ל משרד התיירות אמיר הלוי נפגש ביריד התיירות ITB בברלין עם בכירי החברה כדי לסגור פרטים אחרונים. טיסת אדלווייס תנחת בנמל התעופה עובדה באופן קבוע בימי ראשון. אפשר להזמין את הטיסות מציריך לאילת באתר החברה (flyedelweiss.com) ובערוצי מכירות נוספים, ולשלב טיסת המשך לתל אביב באמצעות SWISS.



החדשה האחרונה בתחום זה היא של חברת לופטהנזה הגרמנית, שבכוונתה להפעיל החל מ־28 באוקטובר טיסות ישירות לאילת ממינכן ומפרנקפורט. לופטהאנזה עדיין לא פרסמה רשמית את פתיחת יעד הטיסה החדש ואת המחירים, והיא צפויה לעשות זאת בימים הקרובים. כמו גם חברות התעופה האחרות, גם לופטהנזה תזכה לסבסוד ממשרד התיירות של 45 יורו לנוסע, נוסף על הסבסוד שישולם על ידי מלונאי אילת.



כאמור, כל טיסות השכר מאירופה ינחתו בסופו של דבר בשדה התעופה עובדה, השוכן כ־60 ק”מ צפונית לאילת. זמן הנסיעה ממעובדה לאילת צפוי לארוך כ־45 דקות עד שעה. בינתיים נודע על עיכוב נוסף בהשלמת הקמת שדה התעופה רמון, שאמור היה להתחיל לפעול בתקופה חגי תשרי. בשדה התעופה רמון, שאמור להחליף את שדה עובדה, הושקעו 1.8 מיליארד שקל. הוא שוכן בקרבת היישוב באר אורה ומרוחק 19 ק”מ בלבד ממצפה רמון, מרחק של כעשר דקות נסיעה. השדה הוקם בשנת 2013, ואולם בחמש השנים שחלפו נדחית הפעלתו בכל פעם מחדש. ההפעלה אמורה הייתה לצאת לדרך בסוף 2017, אבל זה לא קרה. כעת גם במועד המעודכן, אוקטובר 2018, לא תצא חנוכת השדה אל הפועל בגלל עיכובים נוספים, כך שבחורף 2018 ימשיכו הטיסות מאירופה לנחות בעובדה.