בנק דיסקונט מסתער בחודשים האחרונים על שוק המשכנתאות. ל"מעריב" נודע כי הבנק נותן ללקוחותיו וללקוחות בנקים אחרים הצעות אטרקטיביות בתחום הריבית וגמישות בהחזרי הלוואות. בעקבות המהלך שמוביל יובל גביש, סמנכ"ל הבנק והאחראי לבנקאות הקמעונאית, גדל נתח השוק של הבנק מ־9.4% בסוף 2017 ל־10% במחצית הראשונה של 2018 ובכוונת הבנק להמשיך ולגדול בתחום זה. עד לפני שנים ספורות עמד נתח השוק של הבנק על כ־8% בלבד.
 
נושא המשכנתאות נחשב לאחד ממנועי הצמיחה בדיסקונט. הבנק שואף לצמצם את הפער בענף המשכנתאות בינו לבין בנקים אחרים, כדוגמת המזרחי טפחות, ולהגדיל את נתח השוק שלו בהתאם לחלקו בבנקאות הקמעונאית. הבנק הודיע אתמול על הגשת הצעה לרכישת בנק דקסיה, המתמקד בפעולה מול הרשויות המקומיות.

מנכ"לית הבנק, לילך טופילסקי פנתה ליו"ר דקסיה, לבנה שיפמן, בבקשה לקדם משא ומתן למיזוג עם בנק מרכנתיל דיסקונט - חברה בת הנמצאת בבעלות מלאה של דיסקונט. בבנק סבורים כי בנק דקסיה יכול, מבחינת פעילויותיו, להתאים לדיסקונט וכי לקוחות דקסיה יפיקו תועלת מהמיזוג בזכות הגדלת סל המוצרים שיימכרו להם. על רקע זה מבטיחים בדיסקונט להגיש הצעה מיטבית לרכישת הבנק. בשלב זה לא ברור אם המיזוג ייעשה בדרך של החלפת מניות (כפי שהיה במיזוג עם איגוד ומזרחי טפחות) או בתשלום מזומן.


בנק דיסקונט. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
בנק דיסקונט. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 
דיסקונט מבקש לנצל את רכישת בנק דקסיה להגדלת פעילותו לא רק כלפי הרשויות המקומיות אלא גם במישור הקמעונאי  - כלפי משקי הבית המחוברים לרשויות המקומיות. עם זאת דיסקונט אינו הבנק היחיד שמגלה עניין ברכישת דקסיה ויש גורמים נוספים מעוניינים בכך, כגון בנק ירושלים. על פי ההערכות, רשות ההגבלים לא תערים קשיים בבפני מיזוג כזה כפי שעשתה לגבי בנק איגוד ובנק המזרחי, שכן בנק דקסיה כמעט שאינו מתחרה עם המערכת הבנקאית המסורתית.
 

אתמול נמסר עוד מבנק דיסקונט על מינויו של יעקב זנו, סמנכ"ל בזק לשעבר, לתפקיד ראש חטיבת הטכנולוגיות והתפעול וחבר הנהלה. זנו יחליף את לוי הלוי, שמונה למנכ"ל כאל. עוד נמסר על מינויו של אריק פישמן לחבר הנהלה וראש חטיבת הדיגיטל והדאטה שמקים הבנק.