אין ספק שאליפות העולם הנוכחית שברה את שיאי ההפתעות והשאירה את כולנו פעורי פה יותר מפעם אחת. אבל דווקא במשחק הגמר, בין צרפת הפייבוריטית לקרואטיה הלוחמנית, לא נרשמו הפתעות מיוחדות. מנחשי ה-Winner צפו שהקלף הקרואטי ייגמר מול הצרפתים, כש-55% מהם הכתירו את צרפת כמנצחת, 22% הימרו על תיקו בסיום 90 הדקות ו-23% בלבד הלכו על ניצחון מפתיע לקרואטיה. אגב, היו גם 1,590 מהמרים שלא רק שידעו שצרפת תנצח, אלא שהיא תנצח בתוצאה של 4:2, ואלה שלשלו לכיסם פרס ביחס זכייה של פי 60.



בגזרת השערים, והיו לא מעט כאלה אמש, היו 450 "נביאים" שהימרו שהגול הראשון יהיה שער עצמי ביחס של פי 15. 33% ידעו שגריזמן יבקיע לפחות שער אחד במשחק הגמר, ביחס של פי 2.60 ו- 44% ניחשו שבמשחק יכבשו ארבעה שערים ומעלה, ביחס של 4.25. 52% הימרו שצרפת תנצח את הגמר בהפרש של יותר מגול אחד ביחס של פי 2.90.



כמה כסף ישראלים הוציאו על מלונות במונדיאל?


בסקירה של הזמנת המלונות ברוסיה בתקופת המונדיאל, עולה שהתיירים שהוציאו את הסכום הממוצע הגבוה ביותר לכל לילה הם תיירי ערב הסעודית, שהוציאו בממוצע 1,062 דולר ללילה. התיירים ששילמו את הסכום הנמוך ביותר בממוצע הם מתאילנד 60 דולר ללילה. כך עולה מבדיקה שערך אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד.



כמו כן, התיירים שנשארו הכי הרבה לילות ברוסיה הם ממרוקו, עם ממוצע של 6.3 לילות, בעוד שהשהות הקצרה ביותר הייתה של תיירי קוריאה הדרומית עם ממוצע של 1.5 ימים, ואחריהם אלו מפולין עם שני לילות בממוצע.



התיירים הישראלים שילמו בממוצע 190 דולר ללילה על הלינה במוסקבה ונשארו בעיר 4.6 ימים בממוצע. 3% מהם בחרו ברמת אירוח של 5 כוכבים, 26% לנו ב-4 כוכבים, 30% ב-3 כוכבים, והשאר (41%) ברמות אירוח נמוכות יותר. כמו כן, רק 75% מחובבי הכדורגל הישראלים לנו במלונות והאחרים בחרו באופציות הלינה שבדרך כלל זולות יותר, בהן דירות נופש (14%), הוסטלים (7%) וגסטהאוסים (4%).



לדברי איל סגל, מאתר הוטלס קומביינד, מרבית התיירים בטורניר המונדיאל היו רוסים שהגיעו מתיירות פנים ברוסיה. עם זאת, נתונים המשקפים את התיירות הנכנסת מראים שהמהלך הצליח לרוסים בגלל העלייה בביקוש כמעט מכל העולם. הקרבה הגאוגרפית של רוסיה להמון מדינות באסיה ואירופה, בנוסף לפיזור המשחקים באצטדיונים הסמוכים למדינות שכנות רבות, סייעו לפנות לקהלים שונים שחלקם באו לתקופות קצרות. 



עוד עולה מהסקירה שישראלים שביקרו בסנט פטרסבורג שילמו בממוצע 169 דולר ללילה ונשארו 3.7 ימים בממוצע. ישראלים שהגיעו למלונות בעיר התחלקו בין 5% שבחרו ברמת אירוח של 5 כוכבים, כשלעומת זאת 34% לנו ב-4 כוכבים, 41% ב-3 כוכבים, והשאר (20%) ברמות אירוח נמוכות יותר.



בסוצ'י תיירים ישראלים שילמו בממוצע 142 דולר ללילה, נשארו 3.5 ימים בממוצע והתחלקו בין 4% שבחרו ברמת אירוח של 5 כוכבים, 56% לנו ב-4 כוכבים, 33% ב-3 כוכבים, והשאר (7%) ברמות אירוח נמוכות יותר.