צים חתמה על הסכם שיתוף פעולה בינלאומי עם שתי חברות הספנות הגדולות בעולם, Line Maersk ו־MSC, שבמסגרתו הן יפעילו יחד חמישה קווי סחר בין אסיה לחוף המזרחי בארה"ב. "ההסכם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בפעילות של צים באחד מנתיבי הסחר המרכזיים בעולם", ציין מנכ"ל צים אלי גליקמן.

לדבריו, שיתוף הפעולה בנתיב, מהמרכזיים בסחר העולמי, יספק היצע גדול יותר של שירותי הובלה בין הנמלים באמצעות חמישה קווי ספנות ייעודיים, שיציעו מגוון רחב של יעדים, קיצור זמני ההפלגה ושירותים משופרים ללקוחות. "שיתוף הפעולה צפוי גם להביא להתייעלות תפעולית ולחיסכון ניכר בהוצאות החברה", ציין גליקמן.
 
ההסכם נחתם לתקופה של שבע שנים ויחל מספטמבר. גליקמן הדגיש כי צים תשמור על עצמאות פעילותה ביתר הקווים שהיא מפעילה בעולם. Maersk Line היא חברת הספנות הקווית הגדולה בעולם בסחר אוניות מכולה, והצי שלה מונה כ־800 אוניות. במקום השני מדורגת MSC, שלרשותה כ־500 אוניות. צים, חברת הספנות הגדולה בישראל, מפעילה כ־80 אוניות.
 

צים סיימה את שנת 2017 ברווח של כ־20 מיליון דולר, לאחר עשר שנים של הפסדים. "הכפלנו את הפעילות והובלנו כמיליון וחצי מכולות בשנה", אומר גליקמן. "ההסכם מהווה הבעת אמון ביכולותיה של צים באזור הסחר בין אסיה לארה"ב, באמינותה ובחוסנה, מצדן של שתי החברות הגדולות בעולם".