חברת דירוג האשראי מודי'ס העמידה את דירוגה של מדינת ישראל ברמה A1, תוך הדגשה של הצמיחה הגבוהה, ומנגד את הצורך לבצע שינויים מבניים ארוכי טווח בשוק העבודה וסיכונים גיאופוליטיים מתמשכים. יהודה שרוני, הפרשן והעורך הכלכלי של 'מעריב', ניסה לצנן מעט את ההתלהבות, אבל יחד עם זאת ציין את החוזק של הכלכלה הישראלית, ללא קשר לדירוג החדש. מי שדווקא התרשם מהעניין יותר היה יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון.



שמחון עצמו אמר: ""העליה בדירוג היא חדשה, לא העלו לנו את הדירוג הרבה מאוד זמן. זה לא עוזר לאזרחים, התחלנו שמישהו בעולם מגיע להם דירוג טוב יותר, זה נחמד, זה טוב, זה נעים. לא עוזר לנו בכלום. העולם הפיננסי לא מתייחס למדינת ישראל, אנחנו מדורגים כמה דרגות מתחת לארצות הברית, אבל מגייסים כסף בריבית הרבה יותר נמוכה מארה"ב כבר הרבה מאוד זמן".



"איך זה יכול להיות? המצב הכלכלי שלנו הוא יותר טוב, עפ"י פרמטרים אובייקטיביים, יש לנו פחות חוב מהם, יש לנו פחות הגירעון בתקציב, כבר 8-9 שנים, אנחנו מתנהלים בצורה מאוד אחראית. זה בא לידי ביטוי בכלכלה. היחס חוב-תוצר הוא מדהים. פעם החוב שלנו היה 100 אחוז מהתוצר, ואירופה 50 אחוז מהתוצר. אנחנו היום 60 ואירופה 70. אנחנו מתנהלים כלכלית בצורה מאוד אחראית".


שרוני המשיך וציין מה לדעתו הדבר המרשים ביותר בכלכלה הישראלית, והצביע על שוק העבודה: "אני חושב ששיעור האבטלה נמוך מאוד, הוא פחות מארבעה אחוזים, שזה דבר שמעולם לא היה. גם שיעורי האבטלה הנמוכים, וגם מחפשים ידיים עובדות, זה פשוט נהדר.

כזכור, אמש עדכנה חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס את תחזית דירוג האשראי של מדינת ישראל ל"חיובית", ואישררה אותו ברמה של A1. בהודעת החברה נכתב כי דירוג האשראי "מאזן בין התחזקות החשבונות החיצוניים, צמיחה גבוהה בהשוואה למדינות הייחוס ומסגרת מוסדית חזקה, לבין הצורך לבצע שינויים מבניים ארוכי טווח בשוק העבודה וסיכונים גיאופוליטיים מתמשכים".