המחירים ממשיכית לעלות: לאחר שבמהלך הקיץ הנוכחי עלו מחירי הפירות והירקות, בין השאר בעקבות מזג האוויר, כעת קיים חשש כי העלויות, בעיקר של העגבניות, ימשיכו להאמיר לקראת חגי תשרי שיחלו בעוד כשישה שבועות. הנהלת משרד החקלאות כבר נערכת לכך, וביצעה הערכת מצב של כל הנוגע לאספקת מוצרי המזון הטריים, בניתוח ההיצע מול הביקוש.



מתוך הניתוח, נמצא כי נכון לעתה, קיים צפי למחסור בעגבניות לקראת החגים. במשרד מסרו כי אין צפי למחסור במוצרים אחרים מהתוצרת הצמחית הטרייה, אך ימשיכו לעקוב אחר השוק ויעדכנו את הציבור בכל התפתחות. המשרד הסביר כי מחירי הפירות גבוהים עתה עקב החורף החם. לקראת החגים צפוי ביקוש מוגבר, ועל כן, הערכה היא שתהיה עלייה נוספת במחירים, ובמיוחד במחירי הענבים הלבנים, אפרסקים ונקטרינות.



כמדי שנה בתקופת החגים, קיים ביקוש מוגבר לביצים, שעולה על ההיצע המקומי. לכן, פתח משרד החקלאות מכסות יבוא פטורות ממכס מבעוד מועד, במטרה להימנע ממחסור בביצים בשוק המקומי לקראת החגים. מדובר במכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של כ-25 מיליון ביצים, ומכסת הייבוא תגדל ככל שיידרש, מתוך הנחה שהיבואנים יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש ולצרכים של המשווקים. בענף החלב, לא צפוי מחסור בחלב ומוצריו, ואף עתידים להיות עודפי חלב, פרט למחסור קל בקוטג' במהלך חול המועד סוכות.



בבשר בקר לא צפוי מחסור כלשהו, אם כי צפויה עליה במחיריו. גם בבשר העוף הקפוא לא צפוי מחסור, אבל בניגוד לבשר הקפוא, במקרה זה צפויים להיות גם עודפים.



ברוב ימי החג אין צפי למחסור בעוף טרי, אולם בבקרים שלמחרת החג צפוי מחסור כזה, שכן העוף הטרי צפוי להגיע לנקודות המכירה לקראת הצהריים. על כן, ממליץ משרד החקלאות לרשתות השיווק להתארגן בהתאם מבעוד מועד, על מנת להבטיח אספקה סדירה של עוף טרי עוד במהלך הבוקר.