שרי אריסון היא הבכירה שנחקרה בפרשת השחיתות 'שיכון ובינוי', כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. אריסון, שמכרה את השליטה בחברת 'שיכון ובינוי' לנתי סיידוף, נחקרה באזהרה בלהב 433 בחשד למעורבות בפרשת השחיתות הבינלאומית בה מעורבת החברה. במסגרת הפרשה, הועברו לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.



בנוסף לשרי אריסון נחקרה גם אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות , והחשד של המשטרה הוא כי השתיים ידעו על העבירות שנעשו בה אך לא ניסו למנוע אותן. השתיים זומנו לחקירה בחשד שהשתיים ידעו על השוחד, ורצו לבדוק עד כמה השתיים היו מעורבות. במהלך החקירה הוצגו לשתיים ראיות שעומתו מולן, שבעצם מסבכות אותן במעורבות, לכאורנה, השתיים הגיבו לטענות ולא מן הנמנע כי הן יזומנו לחקירה נוספת



על פי החשד הנחקר בפרשת השחיתות הבינלאומית, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בניה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם. החקירה מתנהלת במשטרת ישראל בשיתוף עם רשות ניירות ערך, גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.



בגל המעצרים האחרון בפרשה בחודש פברואר, נעצרו שניים מבעלי התפקידים הראשיים בחברה, רוני נוי, חברת הנהלת הדירקטוריון ואברהם מדמוני, מבקר הפנים בחברה. כמו כן נעצרו גם יהודה אלימלך, מנכ"ל חברת תשתיות 'sbi', הנמצאת בבעלות שיכון ובינוי, רוני פלור, המנכ"ל לשעבר של החברה ואלכסדר ישיש ששימש מנהל סניף קניה של החברה.



מטעם קבוצת אריסון נמסר כי "שרי אריסון ואפרת פלד זומנו מבעוד מועד למשרדי להב 433. הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה. הקבוצה פעלה, פועלת ותפעל להטמעת סטנדרטים ערכיים גבוהים בכל עשייתה ותחומי השקעותיה בישראל ובעולם - ותמשיך בעשייה עם ערך מוסף לטובת הכלכלה, החברה והסביבה".



שרי אריסון היא הבעלים של אריסון השקעות, בעלת השליטה בבנק הפועלים, אשר בעיקר עמו היא מזוהה. היא נחשבת לאישה העשירה ביותר במזרח התיכון ולאחת הנשים העשירות בעולם. בשנת 1999 היא ירשה חלק גדול מרכושו של אביה, תד אריסון, מה שהפך אותה למיליארדרית. היא נישאה שלוש פעמים והיא אם לארבעה ילדים. 



בנוסף לבנק הפועלים, היא מחזיקה בחברת קרניבל קרוס ליינס, וממנה גם עיקר הונה. בשנת 2010 העריך מגזין פורבס את הונה של אריסון בכ-5.1 מיליארד דולר. היא דורגה פעמיים ברציפות ברשימת 100 הנשים החזקות בעולם של פורבס, וכן במקום השני ברשימת המיליארדים הירוקים ביותר בעולם.